خانهاخبار
40 درصد دانشجویان به گوشی هوشمند خود اعتیاد دارند!

40 درصد دانشجویان به گوشی هوشمند خود اعتیاد دارند!

داستان بی‌خوابی به دلیل استفاده مداوم از گوشی، چیز جدیدی نیست. حالا تحقیقات جدید دانشگاه لندن، این موضوع را درباره دانشجویان تایید کرده است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

دانشگاه لندن در تحقیقات جدید خود، از اعتیاد بالای دانشجویان جدید به گوشی‌های هوشمند خبر داده است. آنها به ارتباط میان اعتیاد به اسمارت فون و میزان خواب روی 1043 دانشجو که سن‌شان بین 18 تا 30 سال است، اشاره کرده‌اند. آن‌ها این تست را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین انجام داده و نتایج را با موسسه Pittsburgh Sleep Quality چک کرده‌اند.

به این ترتیب مشخص شده است که حدود 39 درصد از این افراد به گوشی‌های هوشمند خود اعتیاد داشته و به همین دلیل، به مشکلات خواب نیز دچار هستند. آن‌ها میزان کار با گوشی هوشمند و پترن‌های خواب را مورد بررسی قرار داده و از پایین آمدن رفتارهای اجتماعی آن‌ها به مرور زمان و ایجاد عصبانیت هنگامی که از اسمارت فون خود دور هستند، خبر داده‌اند.

image

 

در این تحقیقات همچنین آمده است که برای ثبت این پدیده، باید از ابزاری که سبب ایجاد اعتیاد می‌شود استفاده شود. به نظر می‌رسد دانشگاه لندن برای استفاده از شاخص‌های حرفه‌ای و معتبر برای اندازه گیری عینی هر عاملی برای تشخیص اعتیاد استفاده کرده است. همچنین در ضمن تحقیقات، 47 منبع دیگر که پیش‌تر در این مورد منتشر شده و نتایجی را نیز با خود همراه داشته‌اند را نیز در نظر گرفته‌اند.

image

 

این تحقیقات باید موجب جلب توجه ما به سمت این موضوع شود که در طول روز، چه میزان به گوشی هوشمند خود خیره می‌شویم. در صورتی که می‌توانیم به جای آن، کارهای دیگری مانند خواندن کتاب یا انجام کارهای سودمند را در برنامه‌ریزی روزانه خود بگنجانیم. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که خیره شدن به صفحه نمایش اسمارت فون‌ها، مخصوصا در هنگام شب، تأثیر زیادی روی چشم گذاشته و روند خوابیدن افراد مختلف را با اختلال روبرو می‌کند. به این ترتیب باید روی این مورد منعکس شده و بدانیم که در طولانی مدت، چه مشکلاتی برای ما به وجود خواهد آورد و برای داشتن خوابی راحت و زندگی سلامت، در صدد رفع این معضل برآییم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Reza

۱۳۹۹/۱۲/۱۸
عاشق gsm هستم????
ادامه بدید