خانهاخبار
4 شرکت ۶۷ درصد زیرساخت‌های کلود جهان را اداره می کنند

4 شرکت ۶۷ درصد زیرساخت‌های کلود جهان را اداره می کنند

به نظر می‌رسد صنعت کلود جهان در اختیار ۴ شرکت برزگ جهان است که سهم قابل توجهی از این فناوری در اختیار دارند
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

هرموقع صحبت از فناوری می‌شود، حریم خصوصی آنلاین گرم و داغ دنبال می‌شود و بحث بسیاری از کشورها و شرکت‌های بزرگ فناوری است. ردیابی موقعیت آنلاین و حریم خصوصی به کررات در محافل مختلف بیان می‌شود و همیشه از نگرانی‌های کاربران بوده است ، اما کمتر جایی صحبت از کنترل شرکت‌های بزرگ روی اینترنت می‌شود و این واقعیت که اکثر آن‌ها کنترل شگرفی روی آن دارند. ما هر روزه از برنامه‌ها و سرویس‌های رایگان استفاده می‌کنیم بی‌انکه بدانیم این داده‌ها در کجا ذخیره می‌شوند. این داده‌ها در کلود یا سرویس‌های ابری ذخیره می‌شوند و اگر می‌خواهیم شرکت‌های بزرگ کنترل کمتری روی داده‌های ما داشته باشند شاید باید نگران تسلط شرکت‌های بزرگ روی اکثر داده‌های جهانی بود.

طبق داده‌های جمع‌آوری شده توسط Synergy Research Group، چهار شرکت صاحب ۶۷ درصد از بازار ابری ۱۳۰ میلیارد دلاری در جهان هستند. در این زمینه شرکت پیشرو با اختلاف زیاد خدمات وب آمازون است که ۳۲ درصد سهم بازار را دارد و پس از آن شرکت زیر ساخت آژور مایکروسافت با ۲۰ درصد قرار دارد. پشت این دو غول فناوری گوگل کلود با ۹ درصد و سپس علی بابا با ۶ درصد آن‌ها را دنبال می‌کنند. آی بی ام،  Salesforce و Tencent Cloud و اوراکل کلود نیز روی همدیگر ۱۲ درصد از این بازار را در اختیار دارند.  

image

 

بین زیر ساخت‌های ابری و برنامه‌های موجود به عنوان یک سرویس و پلت‌فرم، اکثر کاربران از سرویس‌های ابری خصوصی و مشترک بهره می‌برند که به شرکت‌های آمازون، مایکروسافت، گوگل و علی بابا مربوط است که کنترل بسیاری روی داده‌های ما دارند. به عنوان مثال ممکن است گوگل همه‌ی مواردی را که در گوگل درایو بارگذاری می‌کنید، مشاهده نکند، اما این شرکت‌ها از طریق سرویس‌های رایگان مورد استفاده توسط ما به داده‌های کاربران و شخصی ما دسترسی دارند.

فقط در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، خدمات زیرساختی ابری ۳۷ میلیارد دلار سودآوری به همراه داشته است که کار از راه دور و خانه را میسر کرده است. این جهش ۴ میلیارد دلاری نسبت به سه ماهه قبل بود و این نشان می‌دهد که داده‌های کاربران به چاق شدن این شرکت‌ها کمک می‌کند و این درحالی است که بسیاری از شرکت‌های دیگر در این دوران همه‌گیری به سختی سرپا مانده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)