خانهاخبار
پتنت اپل برای شارژر مگ سیف آیفون

پتنت اپل برای شارژر مگ سیف آیفون

به تازگی تصاویری از پتنت جدید اپل برای شارژر مگ سیف آیفون به بیرون درز کرده است
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

در یک اختراع ثبت شده‌ی جدید اخیر، اپل نوعی پورت اتصال را برای شارژ آیفون در نظر گرفته که احتمال برداشتن پورت لایتنینگ در آینده را افرایش می‌دهد. در این تصاویر شارژر مغناطیسی مگ سیف آیفون را شارژ می‌کند.

اداره‌ی ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده، این پتنت را روز سه‌شنبه دریافت کرده است. این ثبت اختراع یک شارژر سه پین مگ سیف را مشخص می‌کند که مانندش را در مک‌بوک‌های قدیمی مشاهده کرده بودیم. اپل چندین طرح مختلف پین که شارژر را به دستگاه متصل می‌کند تحت بررسی دارد. حق ثبت اختراع یک پین را نشان می‌دهد که در یک تصویر گردتر است در حالی که دیگری سطح صاف‌تری را نشان می‌دهد.  

image

 

این حق ثبت  اختراع به هیچ عنوان از یک دستگاه خاصی نام نمی‌برد، اما در تصاویر مشخص است که پایین یک آیفون و پورت شارژ آن است. در مقایسه با پورت لایتنینگ موجود در آیفون، مگ سیف مزایای خود را دارد. براساس مجموعه‌ای از آهن‌ربا، مگ سیف به دستگاه اجازه می‌دهد تا در صورت لغرش دستگاه از شارژر به راحتی جدا شود. به عبارت ساده‌تر هرگاه کاربر به طور ناخواسته به سیم شارژر برخورد کند، سیم به راحتی از آیفون جدا شده و دیگر گوشی به زمین سقوط نمی‌کند.

اهالی کوپرتینو آیفون ۱۲ را با یک آهنربای دایره‌ای شکل با نام مگ سیف در پشت گوشی معرفی کردند. در حال حاضر اپل از این ویژگی به عنوان راهی برای فروختن لوازم جانبی مختلف بهره می‌گیرد. این حق ثبت اختراع می‌تواند چشم‌انداز طولانی مدت اپل مبنی بر شارژ بی‌سیم در پشت دستگاه و همین‌طور نگاه خاص این ویژگی برای پورت شارژ آیفون در قسمت پایین آیفون را نشان دهد و همگی از برنامه‌های بلند مدت اپل برای مگ سیف نشان دارند. این اقدام در دستگاه‌های سبک‌تر همچون آیفون که خطر افتادن از روی میز هنگام شارژ را به همراه دارند، می‌تواند اقدام بسیار مفیدی از سوی اپل باشد.  

image

مینگ چی کو تحلیلگر نام آشنای مسائل اپل، این هفته اعلام کرد که پورت یو اس بی نوع سی انتظارات اپل را برآورده نمی‌کند و اگر روزی قرار به عوض کردن پورت لایتنینگ باشد قطعا شرکت کوپرتینویی به سراغ طراحی بدون پورت به همراه شارژ بی‌سیم مگ سیف خواهد رفت. طبق گفته‌های بلومبرگ و مینگ چی کو، انتظار می‌رود اپل مگ سیف را به رایانه‌های مک بیاورد و شاید در مدل‌های آینده ۱۴ و ۱۶ اینچی شاهد این فناوری باشیم. احتمالا طراحی مشابهی خواهد داشت و سرعت شارژ سریع‌تری را ارائه خواهد داد.  

image

 

قطعا کاربران از این اقدام کوپرتینویی‌ها خوشحال خواهند شد و حتی برخی بعد از عوض کردن مگ سیف در مک‌های قدیمی با پورت یو اس بی نو سی، به اپل خرده گرفتند و اکنون می‌توان امیدوار بود که این ویژگی مثبت بار دیگر به محصولات این شرکت راه یابد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)