خانهاخبار
تراشه آیپد پرو 2021 با عملکردی مانند پردازنده M1 همراه خواهد بود

تراشه آیپد پرو 2021 با عملکردی مانند پردازنده M1 همراه خواهد بود

اطلاعات جدیدی از iPad Pro 2021 در رسانه‌های خبری منتشر شد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

اهالی کوپرتینو در نظر دارند تا در ماه آینده، رویدادی را برگزار کرده و در خلال آن از آیپد پرو 2021 رونمایی کنند. پیش بینی می‌شود که این محصول با پردازنده A14X Bionic همراه بوده که بر اساس تراشه A14 که در خانواده آیفون 12 شاهد آن بودیم، طراحی و توسعه یافته است. نتایج بنچمارک این پردازنده که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (2020) در رسانه‌های خبری منتشر شد، حاکی از آن بود که تراشه 5 نانومتری یاد شده در مقایسه با پردازنده A12Z Bionic که در نسل پیشین آیپد پرو شاهد آن بودیم، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است.

امروز آقای مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ مدعی شده است که پردازنده آیپد پرو جدید، از عملکردی مانند تراشه اختصاصی سیلیکونی اپل با نام M1 برخوردار بوده و به این ترتیب، باید منتظر یک محصول شگفت انگیز باشیم.

image

 

پردازنده M1 اپل در ماه نوامبر سال گذشته به همراه مک بوک ایر 13 اینچ، مک بوک پرو 13 اینچ و مک مینی جدید معرفی و روانه بازار شد. این تراشه از 8 هسته پردازنده و 8 هسته پردازنده گرافیکی و 16 میلیون ترانزیستور برخوردار است. بد نیست بدانید که این تراشه قادر است تا اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد را در صورت اجازه انجام چنین امری توسط توسعه دهنده نرم‌افزار مربوطه، روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک اجرا نماید. البته تجربه انجام چنین کاری با توجه به این که مک‌ها از نمایشگرهای لمسی بهره‌مند نیستند، آنچنان که باید و شاید جذاب و جالب توجه نیست.

ویدئویی که توسط آقای مارک گورمن منتشر شده، حاکی از آن است که آیپد پرو جدید از زبان طراحی محصولات پیشین برخوردار خواهد بود. او همچنین به شایعه برخورداری آیپد پرو جدید از نمایشگر مینی ال ای دی دامن زده و مدعی شده است که همین موضوع، باعث می‌شود تا ضخامت این دستگاه کمی نسبت به مدل‌های قبل افزایش پیدا کند. البته نقل مکان به نمایشگر mini LED باعث می‌شود تا میزان روشنایی و کنتراست تصویر تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند و همین موضوع، می‌‌تواند افزایش ضخامت دستگاه را به راحتی تحت پوشش قرار دهد.

تبلت جدید کمپانی اپل از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) برخوردار بوده و شبکه‌های Sub-6GHz و mmWave را نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که نسل جدید آیپد پرو از دوربین‌‌هایی با کیفیت بهتر نسبت به گذشته نیز بهره‌مند باشد.

آقای گورمن در پایان اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که زبان طراحی آیفون‌های 2021 که احتمالا با نام آیفون 13 یا آیفون 12S از آن‌ها یاد خواهد شد، مانند سری آيفون 12 بوده و همچنین به سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر نیز مجهز خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

barghetabesh

۱۴۰۰/۵/۹
سلام
راستی شما فروش ندارید؟