خانهاخبار
قابلیت‌ها، قیمت و تاریخ عرضه وان پلاس واچ

قابلیت‌ها، قیمت و تاریخ عرضه وان پلاس واچ

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد ساعت هوشمند وان پلاس به دست آوریم.
۱۳۹۹/۱۲/۱۰

شرکتی که با شعار Never Settle نامی برای خود دست و پا کرد، قصد دارد تا با معرفی یک ساعت هوشمند به عنوان رقیب اپل واچ و گلکسی واچ، باز هم شگفتی دیگری در دنیای تکنولوژی بر پا کند. اصحاب رسانه و افرادی که به گجت‌های روز علاقمند هستند، از سال 2016 انتظار معرفی ساعت هوشمند از کمپانی وان پلاس را داشته‌اند و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، این اتفاق به سرانجام خواهد رسید. ما در این مطلب، کلیه اطلاعات پیرامون ساعت هوشمند این کمپانی با نام وان پلاس واچ را گرد هم آورده‌ایم که در ادامه، آن‌ها را با تفکیک موضوعات مرور خواهیم کرد.

image

 

تاریخ عرضه وان پلاس واچ

با وجود این که مسئولان وان پلاس تأیید کرده‌اند که در حال توسعه ساعت هوشمندی بوده که اوایل سال 2021 از راه خواهد رسید، اما در حال حاضر هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این محصول مشخص نشده است. آقای Pete Lau مدیر عامل وان پلاس در ماه دسامبر سال گذشته (2020) با ارسال توییتی اعلام نمود که ساعت هوشمند تولید شده توسط این کمپانی اوایل سال 2021 از راه می‌رسد، اما متأسفانه تاریخ دقیق آن اعلام نشد.

گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت با نام سری وان پلاس 9 پیش بینی می‌شود که در ماه مارچ به دنیای تکنولوژی معرفی شود. برخی افراد بر این باور هستند که در رویداد یاد شده، شاهد رونمایی از وان پلاس واچ نیز خواهیم بود. اما از طرف دیگر پیش بینی می‌شود که مسئولان وان پلاس، رویداد دیگری را برای معرفی OnePlus Watch در نظر گرفته‌اند.

قیمت وان پلاس واچ

در حال حاضر، هیچ کدام از شایعات مطرح شده تا به حال اشاره‌ای به قیمت وان پلاس واچ نکرده‌اند. از آن جا که این محصول برای رقابت با اپل واچ و گلکسی واچ عرضه خواهد شد، لذا قیمت آن نیز با رقمی قابل رقابت در نظر گرفته می‌شود. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که مدل پایه اپل واچ سری 6 با قیمت 399 دلار برای سایز 40 میلیمتری همراه بوده و نسخه پایه گلکسی واچ 3 نیز با همین قیمت (399 دلار) در دسترس خریداران قرار گرفته است.

اگر کمپانی وان پلاس قصد ورود به بازار ساعت‌های هوشمند پرچمدار را داشته باشد، لذا ممکن است قیمت پایه 399 دلاری برای این محصول در نظر گرفته شود. بد نیست بدانید که اپل در سال 2020 از ساعت هوشمند مقرون به صرفه‌ای با نام Apple Watch SE نیز رونمایی کرد که با قیمت 279 دلاری همراه بود. ممکن است مسئولان وان پلاس برای رقابت با این محصول نیز دندان تیز کرده و محصولی مقرون به صرفه را همراه با نسخه پرچمدار معرفی نمایند.

همان طور که اشاره شد، هنوز سند و مدرکی در مورد ارزش گذاری ساعت هوشمند کمپانی وان پلاس مشاهده نشده است و به این ترتیب، گذشت زمان همه چیز را قابت خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس واچ

همان طور که می‌دانید، ارتباط نزدیکی میان دو کمپانی اوپو و وان پلاس وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا برخی محصولات این دو شرکت به یکدیگر شباهت داشته باشد. چرا که هر دو کمپانی یاد شده تحت مالکیت شرکت چینی BBK Electronics است. به همین دلیل بسیاری از تحلیل گران بر این باور هستند که ساعت هوشمند وان پلاس واچ از لحاظ سخت‌افزاری به اوپو واچ شباهت خواهد داشت.

در حال حاضر، ساعت هوشمند کمپانی اوپو در دو سایز 41 و 44 میلیمتری با نمایشگر 1.91 اینچی آمولد، یک گیگابایت رم و حافظه داخلی 8 گیگابایتی در بازار موجود است. بد نیست بدانید که این محصول به پلتفرم WearOS مجهز است. پس جای تعجبی نخواهد بود اگر وان پلاس واچ نیز با چنین مشخصاتی همراه باشد.

image

 

ساعت هوشمند کمپانی وان پلاس چندی پیش در رگولاتوری کشور اندونزی با نام IMDA مشاهده شد و به این ترتیب، نام آن به صورت قطعی مشخص گردید. اما متأسفانه در اسناد و مدارک یاد شده، اثری از مشخصات سخت‌افزاری آن دیده نمی‌شود.

image

 

زبان طراحی و مشخصات نمایشگر وان پلاس واچ

شایعات این روزها در مورد زبان طراحی وان پلاس واچ کاملا ضد و نقیض است. برخی افراد معتقد هستند که این محصول با طراحی دایره‌ای شکل همراه خواهد بود و بعضی دیگر بر این باور هستند که این ساعت هوشمند مانند اوپو واچ، به صورت مربع شکل با گوشه‌های گرد طراحی شده است.

البته یک طرح اسکچ که در اکانت رسمی وان پلاس در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده، گزینه دوم را تا حد زیادی مورد تأیید قرار داده است. البته بد نیست بدانید که در اوایل این راه، تصاویر اسکچ ساعت هوشمندی با نمایشگر دایره‌ای شکل در رسانه‌های خبری منتشر شد. اما پس از مدتی این طرح به صورت کامل منتفی و آن‌ها ترجیح دادند تا با وان پلاس واچ را با نمایشگر مربع شکل طراحی و توسعه دهند.

البته در حال حاضر، به نظر می‌رسد که نباید فکر و ذهن خود را آنچنان درگیر زبان طراحی این محصول کنیم. در نهایت از میان ظاهر مربع یا دایره‌ای شکل، یکی از آن‌ها انتخاب و اجرایی خواهد شد.

آقای Pete Lau مدیر عامل وان پلاس در مصاحبه با مجله Input تأیید کرد که آن‌ها با مشارکت گوگل، در حال کار روی سیستم عاملی مختص وان پلاس واچ هستند و به نظر می‌رسد که باید انتظار قرارگیری پلتفرم WearOS روی این محصول را داشته باشیم. اگر چنین موضوعی به صورت قطع صحت داشته باشد، باید منتظر پردازنده Snapdragon Wear 4100 یا Wear 3100 به عنوان قلب تپنده وان پلاس واچ را داشته باشیم. البته هنوز اسناد و مدارکی در این زمینه مشاهده نشده و تنها در حد حدس و گمان است.

دو تصویری که به تازگی منتشر شده، وان پلاس واچ را با دو ضخامت مختلف به نمایش می‌گذارد. زبان طراحی هر دو طرح به حالت دایره‌ای شکل بوده که برای علاقمندان به این موضوع، گزینه مناسب و خوشحال کننده‌ای به نظر می‌رسد. مدلی که با بکگراند قرمز رنگ همراه است، ظاهرا به بند چرمی مجهز خواهد بود و مدل دیگر، از بند سیلیکونی بهره می‌برد.

این دو تصویر توسط Technik News و از پتنت‌های ثبت شده توسط وان پلاس شکار شده است.

 

قابلیت‌های وان پلاس واچ

در حال حاضر، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های ساعت هوشمند وان پلاس در دسترس نیست. مطمئنا امکانات مختلف در حوزه سلامت مانند مانیتور کردن ضربان قلب و پایش خواب کاربران در این محصول وجود خواهد داشت. همچنین پیش بینی می‌شود که نمایشگر این محصول مانند گلکسی واچ 3 یا اوپو واچ به قابلیت Always-on Display مجهز باشد.

عمر مفید باتری وان پلاس واچ

در این زمینه هم هنوز اطلاع دقیق و موثقی در دسترس نیست. اما ظرفیت و عمر مفید باتری اوپو واچ هم اینک در دسترس بوده و به عنوان منبع، می‌توان روی آن حساب باز کرد. این محصول به باتری 430 میلی آمپر ساعتی مجهز است که روی کاغذ برای یک ساعت هوشمند، گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. مسئولان اوپو اعلام نموده‌اند که این ساعت هوشمند، قادر است تا 30 ساعت به صورت مداوم دوام آورد. البته در صورت استفاده زیاد و سنگین، مطمئنا این رقم کاهش پیدا خواهد کرد.

در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که اپل واچ سری 6 در صورت استفاده معمول، حدودا 18 ساعت به صورت مداوم روشن خواهد ماند. اما گلکسی واچ 3 سامسونگ با همین میزان استفاده، یک روز کامل پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. اگر کمپانی وان پلاس قصد رقابت با محصولات سامسونگ و اپل را داشته باشد، باتری این محصول دست کم باید یک روز کامل کاربران را یاری کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)