خانهاخبار
نسخه آی او اس اپلیکیشن Gmail بالاخره آپدیت شد

نسخه آی او اس اپلیکیشن Gmail بالاخره آپدیت شد

دارندگان آیفون به تازگی آپدیتی برای نرم‌افزار جی میل دریافت کرده‌اند.
۱۳۹۹/۱۲/۶

پس از گذشت مدت‌ها از آخرین آپدیت ارائه شده برای نرم افزارهای گوگل، روز گذشته شاهد ارائه آپدیت برای اپلیکیشن Gmail بودیم که حال و روز آن را بهبود بخشیده است. به این ترتیب امکانات مد نظر اپل در حوزه حریم شخصی روی این اپلیکیشن اعمال شده و پشتیبانی از ویجت‌ها را نیز در نسخه جدید جی میل شاهد هستیم.

همان طور که می‌دانید، اپل در آی او اس 14 امکان اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه هوم را در اختیار کاربران قرار داد. حالا جی میل با استفاده از این ویژگی، آخرین ایمیل‌های شما را در صورت تمایل در ویجت اضافه شده نمایش خواهد داد.

بد نیست بدانید که حدودا سه ماه از ارائه آخرین آپدیت برای اپلیکیشن Gmail می‌گذرد که در تاریخ شرکت گوگل، امری غیر قابل تصور به نظر می رسد. یکی از مهم ترین دلایل این تأخیر، تغییراتی است که اپل در سیاست‌های اپ استور اعمال کرده و از توسعه دهندگان نیز درخواست کرده است تا این تغییرات را روی نسخه جدید اپلیکیشن‌های خود ارائه دهند.

image

 

تغییرات اپل در حوزه حریم شخصی کاربران از ماه دسامبر آغاز شد و به این ترتیب، کوپرتینویی‌ها از توسعه دهندگان درخواست کردند تا کلیه دسترسی‌ها و اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته توسط سرور یا اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط آن‌ها به صورت شفاف با کاربران در میان گذاشته شود و آن‌ها با اطلاع کامل از تمامی این موارد، اقدام به استفاده از اپلیکیشن‌ها کنند. این قانون بسیار سفت و سخت بوده و شرکت‌هایی مانند فیس بوک که از این اطلاعات استفاده می‌کنند، شدیدا از این موضوع شاکی شدند.

طبق اعلام گوگل، اپلیکیشن جی میل از موارد مختلف از جمله تاریخچه سرچ، لوکیشن، اطلاعات کاربر، سابقه خرید و دیتاهای مختلف استفاده خواهد کرد. قوانین اپل در حوزه حریم شخصی کاربران در مقایسه با مواردی که توسط شرکت‌های دیگر عنوان شده است، بسیار سخت گیرانه‌تر است.

پس از بروز اختلال در حوزه زمان بندی کمپانی گوگل برای ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری، بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی تصور کردند که گوگل با قوانین جدید اپل مشکل داشته و به همین دلیل آپدیتی برای نرم‌افزارهای خود ارائه نمی‌کند. اما مقامات گوگل در ماه ژانویه اعلام نمودند که آن‌ها هیچ مشکلی با این قضیه نداشته و به زودی آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای اپلیکیشن‌های خود در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

در اوایل فوریه، بسیاری از افرادی که اکانت جی میل خود را به تازگی ساخته بودند، امکان لاگین شدن در اپلیکیشن Gmail را نداشته و از آن‌ها درخواست می‌شد تا به دلیل قوانین جدید اپ استور در حوزه حریم شخصی، نرم‌‌افزار خود را آپدیت کنند. آن‌ها در صورت قبول ریسک‌های این امر، می‌توانستند وارد اپلیکیشن شده و از آن استفاده نمایند. حالا با ارائه آپدیت جدید، این مورد برطرف شده و کاربران بدون مشکل می‌توانند از اپلیکیشن جی میل استفاده نمایند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)