خانهاخبار
سامسونگ به طور غیررسمی عنوان بدترین گوشی برای بستن اپلیکیشن‌های پس زمینه را از آن خود کرد

سامسونگ به طور غیررسمی عنوان بدترین گوشی برای بستن اپلیکیشن‌های پس زمینه را از آن خود کرد

بستن اپلیکیشن‌ها در پس زمینه‌ی اندروید از مدت‌ها پیش موضوع بسیاری از محافل بوده و اکنون سامسونگ بدترین گوشی‌ها را برای این مورد در اختیار دارد
۱۳۹۹/۱۲/۵

سامسونگ طی چندسال گذشته در زمینه‌ی ایجاد پوسته‌ی One UI خود به عنوان یکی از بهترین نسخه‌های اندروید در بازار پیشرفت عمده‌ای داشت. به نظر می‌رسد اکنون اوضاع طور دیگری است و همه‌چیز در مسیر اشتباهی قرار دارد. در اندروید ۱۱ سامسونگ سیاست‌های تهاجمی برای بستن اپلیکیشن‌های پس زمینه در نظر گرفته است که از بدترین روش‌ها است و اکنون در بالای جدول قرار دارد.

Don’tKillMyApp یک وب‌سایت مستقل است که پوسته‌های اندروید را براساس نحوه‌ی مدیریت برنامه‌های پس زمینه رتبه‌بندی می‌کند. این سایت به چگونگی مدیریت AOSP و پیکسل‌های گوگل در برنامه‌های پس زمینه می‌پردازد و از آنجا به چگونگی تغییر OEM‌ها برای پلتفرم‌ها نگاهی می‌اندازد تا ببیند کاربران در چه مواقعی به طور ناگهانی مشاهده می‌کنند که برنامه‌های پس زمینه به شکل غیر منتظره‌ای بسته شده است.

در این سال‌ها این فهرست اکثرا ثابت بود و سازندگان گوشی‌های اندرویدی نزدیک به سونی و نوکیا در پایین فهرست مشاهده می‌شدند. این در حالی است که سازندگانی همچون اوپو، ایسوس و شیائومی در رتبه‌های بالای جدول قرار دارند. هواوی برای مدت بسیار طولانی در راس این فهرست قرار گرفته بود و وان پلاس در رده‌ی بعدی قرار داشت و پشت سر آن‌ها با اختلاف زیادی سامسونگ قرار داشت. اما این فهرست اکنون تغییر کرده است و اوضاع برای سامسونگ چندان خوب به نظر نمی‌رسد. چندی قبل غول کره‌ای به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را با One UI 3 منتشر کرده بود و به دلیل تغییراتی که این شرکت در اندروید ۱۱ اعمال کرده است اکنون جایگاه اول این فهرست را به خود اختصاص داده است که در واقع رتبه‌ی اول بستن برنامه‌های پس زمینه به صورت غیر منتظره است. محدودیت‌های جدیدی که سامسونگ اعمال کرده مانع از قفل شدن برنامه‌ها و سرویس‌های پس زمینه می‌شود. این تغییر به صورت پیش فرض روشن است که در واقع به عنوان یک سیاست تهاجمی در مدیریت اندروید توصیف می‌شود و می‌تواند منجر به بستن برنامه‌های پس زمینه شود. از جمله برخی از برنامه‌های بهداشتی که می‌توانند داده‌ها را توسط حسگر‌ها جمع‌آوری کنند.  

 

خوشبختانه یک راه حل وجود دارد. کاربران می‌توانند در تنظیمات گوشی خود این مورد را رفع کنند. برای این کار به بخش تنظیمات/ برنامه‌ها رفته و روی برنامه‌های خود ضربه بزنید. سپس روی باتری و بعد از آن بهینه‌ سازی باتری رفته و روی تمام برنامه‌ها ضربه بزنید. دراین قسمت روی Don’t optimize یا زبانه‌ی بهینه شدن باتری را روی خاموش قرار دهید.

قابل ذکر است این امر پس از آن صورت می‌گیرد که گوگل گفته بود اقدامات لازم را بری جلوگیری از این نوع رفتار شرکای اندرویدی خود انجام خواهد داد. واضح است که سامسونگ این یادداشت را دریافت نکرده یا آن را کاملا نادیده گرفته است. کاربرانی که از جدیدترین دستگاه‌های سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۱ و گلکسی فولد ۲ استفاده کرده‌اند چنین مواردی را گزارش نکرده‌اند. با این حال این مورد می‌تواند به این واقعیت مربوط شود که دستگاه‌های سامسونگ از رم بالایی بهره می‌برند و همین عامل باعث می‌شود برنامه‌ها در پس زمینه رها شوند. این مسئله احتمالا در دستگاه‌های ارزان قیمت سامسونگ بیشتر نمود پیدا می‌کند و کاربران سریعتر متوجه این امر می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)