خانهاخبار
امکان پخش ویدئوهای 4K HDR در نسخه اندروید یوتیوب فراهم شد

امکان پخش ویدئوهای 4K HDR در نسخه اندروید یوتیوب فراهم شد

نسخه اندروید اپلیکیشن یوتیوب حالا امکان پخش ویدئوهای 4K HDR را خواهد داشت.
۱۳۹۹/۱۲/۴

یوتیوب به عنوان دروازه‌ای برای ورود به دنیای مولتی مدیا نام خود را به ثبت رسانده است و هر روز به تعداد کاربران و دنبال کنندگان آن اضافه می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا رفته رفته قابلیت‌های آن افزایش پیدا کرده و پیشرفته‌تر از پیش به کار خود ادامه دهد. برخی اپلیکیشن‌های گوگل به مرور زمان، از تکنولوژی روز جا مانده و قابلیت‌هایی را دیرتر از موعد مقرر به خود می‌بینند، اما اپلیکیشن یوتیوب تقریبا متناسب با زمان پیش رفته و کمتر پیش می‌آید که از ویژگی‌های روز عقب بماند.

image

 

امکان مشاهده ویدئوهای قرار گرفته در یوتیوب در کیفیت‌های مختلف، رابطه بسیار مستقیمی با سرعت کانکشن ارتباطی شما با دنیای اینترنت دارد. اگر از گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید که امکان پخش ویدئوهای 4K را دارا باشد، به این ترتیب می‌توانید فیلم‌هایی با این رزولوشن را در اپلیکیشن یوتیوب نیز مشاهده کنید. البته چنین اتفاقی تنها در صورتی روی می‌دهد که سرعت اینترنت شما، اجازه پخش ویدئو با رزولوشن 4K را به شما بدهد.

از ابتدای هفته جاری، گوگل امکان پخش ویدئوهایی با رزولوشن 4K را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کرد و به این ترتیب محصولاتی که امکان پشتیبانی از 4K را ندارند هم می‌توانند این ویدئوها را تماشا کنند. اگر گوشی هوشمند شما از نمایشگر فول اچ دی یا اچ دی بهره می‌برد، به صورت تئوری قادر خواهید بود تا فیلم‌های با کیفیت 4K را در یوتیوب تماشا کنید.

image

 

البته این بدان معنا نیست که ویدئوی در حال پخش، روی نمایشگر فول اچ دی پلاس شما با رزولوشن 4K به نمایشگر گذاشته می‌شود. در این حالت به دلیل کوچک‌تر شدن رزولوشن تصویر، ویدئوهایی شارپ و با کیفیت را مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب اگر ویدئوهای 4K را در رزولوشن‌های پایین‌تر مشاهده کنید، کیفیت آن‌ها در مقایسه با ویدئوهای با رزولوشن پایین‌تر بالاتر خواهد بود.

گوگل هم این موضوع را مورد تصدیق دانسته و امکان پخش ویدئو با رزولوشن 4K روی تمامی محصولات تحت اپلیکیشن یوتیوب را تأیید کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)