خانهاخبار
کدهای مخفی، از قابلیت جذاب و جدید پیکسل 6 5G حکایت دارند

کدهای مخفی، از قابلیت جذاب و جدید پیکسل 6 5G حکایت دارند

گوشی هوشمند جدید گوگل با نام Pixel 6 5G به یک ویژگی منحصر به فرد مجهز خواهد بود.
۱۳۹۹/۱۲/۳

بر اساس کدهایی که در اولین نسخه آزمایشی اندروید 12 کشف شده، ظاهرا پیکسل 6 گوگل از هر دو قابلیت اثر انگشت و تشخیص چهره تعبیه شده درون نمایشگر بهره‌مند خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید، گوشی هوشمند پیکسل 4 در ازای مجهز شدن به تکنولوژی تشخیص چهره، از ویژگی سنسور تشخیص اثر انگشت بی بهره بود. اما پیکسل 5 با باز گرداندن تکنولوژی اثر انگشت، قابلیت تشخیص چهره را از دسترس کاربران خارج کرد.

image

 

یکی از کاربران انجمن توسعه دهندگان XDA با نام Mishaal Rahman کدهای یاد شده را در اولین نسخه آزمایشی اندروید 12 مشاهده کرد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، عبارت‌های Face Unlock و Fingerprint Unlock به وضوح در خطوط کدها دیده می‌شود. همچنین عبارت‌های زیر نیز در کدها به چشم می‌خورد:

  • Make unlocking your phone a breeze
  • Save time unlocking phone in your pocket
  • Unlock your phone securely with your face and fingerprint

پیش بینی‌هایی در مورد مشغول بودن مهندسان اپل در حوزه سازگار کردن آیفون نسل بعد با قابلیت‌های تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره تعبیه شده درون نمایشگر نیز این روزها به گوش می‌رسد. روز گذشته، پتنتی توسط کوپرتینویی‌ها به ثبت رسیده که در آن، تصاویری از قرار گرفتن سنسورهای مربوط به تشخیص چهره، بایومتریک و دوربین در زیر نمایشگر آیفون، آیپد و اپل واچ دیده می‌شد.

image

به یاد داشته باشید که کشف شدن چنین عباراتی در کدهای اندروید 12، لزوما به این معنا نیست که پیکسل 6 گوگل به سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر مجهز خواهد بود. همچنین این موضوع، مدرک موثقی برای بازگشت قابلیت آنلاک از طریق تشخیص چهره نیز به حساب نمی‌آید. در اوایل سال گذشته، کاربران پیکسل 4 در صورت از کار افتادن قابلیت تشخیص چهره، مجبور به وارد کردن رمز عبور یا پین‌های اختصاصی خود بودند. اگر چنین خبری صحت داشته باشد، کاربران می‌توانند در صورت از کار افتادن هر یک از امکانات تشخیص اثر انگشت یا تشخیص چهره، از گزینه دیگر برای آنلاک کردن گوشی هوشمند خود استفاده نمایند.

اما سوال بزرگی که در ذهن طرفداران پیکسل‌ها شکل گرفته، این است که آیا گوگل مجددا گوشی هوشمند خود را به دسته پرچمداران اضافه خواهد کرد؟ اگر به خاطر داشته باشید، پیکسل 5 به جای بهره گیری از تراشه اسنپدراگون 865، به پردازنده اسنپدراگون 765G مجهز بود و همین موضوع، بسیاری از علاقمندان به این محصول را ناامید کرد. اگر پیکسل 6 قصد بازگشت به دنیای پرچمداران را داشته باشد، لذا باید انتظار مجهز بودن آن به تراشه اسنپدراگون 888 را داشته باشیم. اسمارت فون جدید گوگل در ماه اکتبر سال جاری میلادی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. تا آن زمان، مسلما اطلاعات بیشتری در مورد آن در رسانه‌های خبری اعلام خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)