خانهاخبار
آیمک بازطراحی شده با تکنولوژی فیس آیدی همراه نخواهد بود

آیمک بازطراحی شده با تکنولوژی فیس آیدی همراه نخواهد بود

محصول جدید اپل در حوزه مک‌ها، از فناوری تشخیص چهره بهره‌مند نیست.
۱۳۹۹/۱۲/۲

همه ما بر اساس اخبار و شایعاتی که تا به حال نقل شده، منتظر رونمایی از آیمک بازطراحی شده هستیم که پردازنده اختصاصی سیلیکونی اپل را با خود یدک خواهد کشید. در حالی که بسیاری از تحلیل گران پیش بینی کرده‌اند که این محصول با تکنولوژی تشخیص چهره همراه خواهد بود، اما گزارشی جدید حاکی از آن است که قابلیت فیس آیدی در آیمک بازطراحی شده به چشم نخواهد خورد و برای بهره گیری از این امکان، ظاهرا یک سال دیگر هم باید منتظر بمانیم.

آقای مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ این گزارش را نقل کرده و مدعی شده است که نسخه بازطراحی شده آیمک با پردازنده اختصاصی سیلیکونی اپل، از قابلیت تشخیص چهره بهره‌مند نخواهد بود. او پیش‌تر اعلام کرده بود که آیمک جدید به این ویژگی مجهز خواهد بود، اما حالا ظاهرا همه چیز تغییر کرده است و فناوری فیس آیدی، در این محصول دیده نخواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که نسل جدید مک بوک پرو که احتمالا در نیمه دوم سال جاری میلادی (2021) رونمایی خواهد شد نیز فاقد این ویژگی باشد.

image

 

هنوز مشخص نیست که چرا کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا در آیمک بازطراحی شده، از این ویژگی استفاده نکنند. اما نشانه‌های دیگری در مورد تلاش مهندسان و طراحان اپل در این خصوص به چشم می‌خورد و می‌توانیم امیدوار باشیم که آیمک و مک بوک پرو تولید شده در سال آینده، امکان بهره گیری از قابلیت تشخیص چهره را داشته باشند. برای افرادی که با واژه فیس آیدی بیگانه هستند، باید بگوییم که اپل نام فناوری تشخیص چهره خود را فیس آیدی گذاشته است که از سال 2017 و همزمان با رونمایی از آیفون 10 به محصولات این کمپانی اضافه شد و در آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها، یعنی خانواده آيفون 12 نیز شاهد آن بودیم.

خوشبختانه عدم وجود فیس آیدی در آیمک بازطراحی شده، تنها چیزی است که کاربران با فقدان آن مواجه خواهند بود. به معنای دیگر، باید انتظار تغییر در زبان طراحی آیمک را داشته باشیم که این موضوع، تا حد زیادی به محصول دیگر اپل، یعنی نمایشگر Pro Display XDR مرتبط خواهد بود. به این ترتیب حاشیه‌های اطراف نمایشگر تا حد ممکن کم خواهد شد، زبان طراحی لبه‌های آن به صورت تخت و تیز درخواهد آمد و پردازنده اختصاصی سیلیکونی اپل نیز به عنوان قلب تپنده، درون آن قرار خواهد گرفت. پیش بینی می‌شود که این تراشه با عنوان M2 نامگذاری شده و بر پایه معماری 5 نانومتری طراحی و توسعه یابد.

برخی تحلیل گران اعلام نموده‌اند که آیمک بازطراحی شده در ماه مارچ پیش رو به صورت رسمی معرفی خواهد شد، اما برخی دیگر نیز بر این باور هستند که روند رونمایی از این محصول تا ماه اکتبر با تأخیر مواجه خواهد شد. مطمئنا مانند همیشه، با درز اطلاعات و خبرهای بیشتر در این زمینه، شما را در جریان امور قرار خواهیم داد. پس همراه با رسانه خبری جی اس ام همراه باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)