خانهاخبار
پاوربانک اپل با تکنولوژی مگ سیف به بازار خواهد آمد

پاوربانک اپل با تکنولوژی مگ سیف به بازار خواهد آمد

اپل در آینده نزیک، پاوربانکی برای خانواده آیفون 12 ارائه خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۲

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد تا تکنولوژی مگ سیف خود را بیش از پیش گسترش دهد و در همین راستا، مهندسان این کمپانی در حال کار روی پاور بانکی برای خانواده آيفون 12 هستند که با کمک استفاده از این فناوری، آیفون‌های 2020 را شارژ کنند. یکی از مهم ترین محاسن استفاده از تکنولوژی مگ سیف، اتصال سریع، دقیق و بدون دشواری شارژر به بدنه گوشی‌های هوشمند برای شارژ آن‌ها است.

اپل همزمان با معرفی سری آيفون 12، مجددا فناوری مگ سیف را به محصولات خود بازگرداند و به این ترتیب علاوه بر بهره گیری از شارژرهای وایرلس، امکان شارژ آیفون‌ها با استفاده از این فناوری از طریق کیس یا شارژرهای دیواری را نیز فراهم کرد. هر چهار عضو خانواده آیفون 12 از این گزینه پشتیبانی به عمل می‌آورند.

بر اساس گزارش منبع خبری یاد شده، پروتوتایپ‌های پاوربانک جدید اپل که از تکنولوژی مگ سیف بهره می‌برد، در حال تولید و بررسی است. متأسفانه تا به این لحظه، این قطعه به صورت عمومی مشاهده نشده است. اما به نظر می‌رسد که مواد و مصالح به کار برده شده برای ساخت آن، دقیقا همان مواردی باشد که هم اینک در خط تولید شارژرها از آن‌ها استفاده می‌شود. هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه شارژ این پاور بانک در دسترس نیست. اما بهره گیری از تکنولوژی مگ سیف برای شارژ پاور بانک و آیفون به صورت همزمان، ایده جالبی به نظر می‌رسد که ممکن است کوپرتینویی‌ها از آن استفاده کرده باشند.

image

 

البته برخی گزارشات، از احتمال وجود مشکلاتی در این زمینه خبر می‌دهند. با وجود این که تکنولوژی مگ سیف و سیستم مغناطیسی به قدری قدرتمند است که اتصال میان پاور بانک و آيفون‌ها را به صورت مداوم برقرار نماید، اما مشکلات نرم‌افزاری موجود در این حوزه شاید باعث ایجاد تأخیر در عرضه یا منتفی شدن این پروژه به صورت کامل شود. در این گزارش آمده است که پاور بانک یاد شده در هنگام شارژ، به صورت غیر معمول با حرارت همراه شده و همین موضوع باعث می‌شود تا آیفون، ارورهای متعدد در این زمینه را روی صفحه به نمایش گذاشته و همین امر، سبب شارژ نشدن آن گردد.

اپل در سال 2017 نیز با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد و همین موضوع نیز باعث شد تا ایر پاور، پد شارژ بی سیم کوپرتینویی‌ها به صورت کامل منتفی شده و روانه بازار نشود.

البته مهندسان و طراحان اپل مطمئنا از پروژه پیشین درس‌هایی گرفته و آن‌ها را برای تولید پاور بانک جدید به کار خواهند گرفت. به همین دلیل می‌توانیم امیدوار باشیم که معضلات یاد شده به زودی برطرف شده و در آینده نزدیک، شاهد رونمایی از پاوربانک اختصاصی اپل مجهز به تکنولوژی مگ سیف باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)