خانهاخبار
قابلیت تغییر سایز تب‌ها به گوگل کروم اضافه خواهد شد

قابلیت تغییر سایز تب‌ها به گوگل کروم اضافه خواهد شد

مرورگر Google Chrome به امکان تغییر سایز تب‌ها مجهز خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۲/۲

این روزها طرفداران مرورگر گوگل کروم و قابلیت Tab Groups کم نیست و رفته رفته نیز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. مرورگر تولید شده توسط کمپانی گوگل روز به روز، میزبان قابلیت‌ها و امکانات جدیدی است و به همین دلیل، طرفداران و کاربران آن نیز به مرور زیادتر از پیش می‌شوند. مسلما کاربران قرار گرفته در این دسته و آن‌ها که از سیستم Tab Groups استفاده می‌کنند، از خبرهای جدید در این حوزه بسیار خوشحال خواهند شد.

مهندسان و طراحان گوگل در حال کار روی این گزینه هستند و برخی آپشن‌های جدید در این حوزه در مرحله آزمایشی و تست به سر می‌برد. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا سایز تب‌ها در حالت افقی را به حالت دلخواه تغییر داده و تنظیم نمایند.

image

در مرورگر کروم قناری و در قسمت پرچم‌های مربوط به Tab Scrolling، چهار آپشن جدید شامل موارد زیر به این قسمت اضافه شده است:

  • کوچک شدن سایز تب‌ها به اندازه تب‌های پین شده
  • کوچک شدن تب‌ها به اندازه مدیوم
  • تغییر سایز تب‌ها به حداکثر اندازه ممکن
  • عدم تغییر سایز تب ها

طراحان وب سایت GHacks با آماده کردن طرح زیر، این گزینه‌ها را به نمایش گذاشته‌اند:

image

 

یکی از آپشن‌های مربوطه، باعث می‌شود تا کلیه تب‌ها به کوچک‌ترین حالت ممکن تبدیل شده و تنها favicon آن ها روی صفحه باقی بماند. (آخرین گزینه در تصویر بالا)

برای امتحان کردن این گزینه‌ها باید وارد آدرس Chrome://flags شوید و به دنبال گزینه Tab Scrolling بگردید. سپس می‌توانید عنوان دلخواه خود را از منوی باز شده انتخاب نمایید و پیش از آن، فراموش نکنید که قابلیت Tab Scrolling را نیز فعال نمایید. در غیر این صورت امکان تغییر سایز تب‌ها وجود نخواهد داشت.

کدام یک از آپشن‌های عنوان شده در این مطلب، مناسب شما خواهد بود و تصمیم به استفاده از آن را گرفته‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احمد

۱۳۹۹/۱۲/۲
تغییر خاصی نبود