خانهاخبار
آیا خانواده آیفون 13 بدون پورت و درگاه ورودی معرفی می‌شود؟

آیا خانواده آیفون 13 بدون پورت و درگاه ورودی معرفی می‌شود؟

اطلاعات جدیدی در مورد زبان طراحی سری iPhone 13 در رسانه‌های خبری منتشر شد.
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

آخرین اطلاعات و شایعات در مورد آیفون 13 اپل، این بار توسط آقای مکس وینباخ در رسانه‌های خبری نقل شده است. او معتقد است که اعضای خانواده آيفون 13 از بدنه‌ای مات با تکسچرهایی خاص بهره‌مند خواهد بود که هنگام قرار گرفتن در دست، کنترل آن‌ها بسیار ساده‌تر از پیش است. همچنین این محصولات به نمایشگر LTPO با قابلیت AOD مجهز است که نرخ نوسازی 120 هرتزی را با خود یدک خواهد کشید. صفحه نمایش این محصولات دقیقا با همان تکنولوژی و فناوری آیپد پرو همراه خواهد بود. این نمایشگر در هر ثانیه 120 بار آپدیت خواهد شد و به این ترتیب عملیات اسکرولینگ یا انیمیشن‌های ظاهر شده روی تصویر با نرمی و ظرافت بیشتری اجرا می‌شوند. بد نیست بدانید که اپل واچ سری 6 برای بهره‌مندی از قابلیت Always-on Display به پنل LTPO مجهز شده است.

طبق اعلام آقای وینباخ، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن با امکانات شخصی سازی کمی همراه خواهد بود. طراحی فعلی این بخش، ظاهری شبیه به لاک اسکرین دستگاه خواهد داشت. ساعت و میزان درصد باتری همواره قابل مشاهده خواهد بود. نوتیفیکشن‌های دریافتی به حالت خطی و همراه با آيکون اپلیکیشن مربوطه به چشم می‌خورد. به محض دریافت نوتیفیکشن جدید، بخشی از صفحه نمایش که شامل آن می‌شود، روشن خواهد شد. در حال حاضر وقتی نوتیفیکیشنی برای آيفون شما ارسال شود، کل صفحه نمایش روشن شده و شما را از این بابت مطلع می‌کند.

در حالی که ظاهر اصلی اعضای خانواده آیفون 13 به نسل پیشین، یعنی آیفون 12 شباهت خواهد داشت، اما سخت‌افزار آن به طرز چشم گیری ارتقاء پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال اپل از مگنت‌های قوی‌تری در حوزه تکنولوژی MagSafe استفاده خواهد کرد. احتمالا این موضوع باعث خواهد شد تا سری آیفون 13 با افزایش ضخامت تقریبا 0.26 میلیمتری همراه باشند.

image

 

آقای مکس وینباخ همچنین مدعی شده است که اپل در خانواده آيفون 13، از قابلیت Astophotography پیکسل‌ها کپی برداری خواهد کرد. به این ترتیب دارندگان هر یک از محصولات سری آیفون 13 قادر خواهند بود تا تصاویر شفاف و با کیفیتی از ستاره‌ها و ماه بیاندازند. به محض این که آیفون خود را به سمت آسمان بگیرید، این حالت به صورت خودکار فعال خواهد شد و در صورت فشردن دکمه شاتر، یک تصویر جذاب، زیبا و با کیفیت از آسمان گرفته می‌شود. حالا که صحبت از دوربین به میان آمد، باید بدانید که اپل امکان پرتره را به حوزه فیلمبرداری خود نیز اضافه خواهد کرد. به این ترتیب پس از ضبط ویدئو، می‌توانید عمق میدان را به میزان دلخواه تغییر دهید. انجام چنین کاری یک سیستم پردازشی قوی را نیاز خواهد داشت و اینجاست که توانایی‌های پردازنده 5 نانومتری A15 Bionic به کار خواهد آمد. دوربین اولترا واید این محصول نیز به جای لنز پنج المنتی، از لنز شش المنتی بهره‌مند خواهد بود. دریچه دیافراگم این دوربین نیز از f/2.4 به f/1.8 بهبود پیدا خواهد کرد و به این ترتیب، نور بیشتری درون آن جمع شده و مطمئنا تصاویر بهتری هنگام عکاسی در شرایط نوری کم ثبت و ضبط خواهد شد.

ادامه سخنان آقای وینباخ، خبرهای خوبی برای علاقمندان به این محصول را با خود به همراه ندارد. طبق اعلام او، سیستم تشخیص میزان قند خون که برای اپل واچ سری 7 پیش بینی شده است، روی اعضای خانواده آیفون 13 در دسترس نخواهد بود و به این ترتیب افراد مبتلا به دیابت، از این موضوع ناامید خواهند شد.

یکی دیگر از امکاناتی که صحبت‌های زیادی از آن به میان آمده است، بازگشت سنسور اثر انگشت یا همان تاچ آیدی به آیفون نسل بعد است. مهندسان و طراحان اپل تا به حال پروتوتایپ‌های زیادی را که از این ویژگی بهره می‌برند، به مرحله تولید رسانده‌اند. لذا پیش بینی می شود که قابلیت یاد شده، به احتمال 70 درصد به آیفون‌های جدید راه پیدا خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احمد

۱۳۹۹/۱۲/۱
بسه دیگه
دارین شورشو در میارین ?
نداشته باشه که چی بشه
تا چه حد سود?