خانهاخبار
موتو G30 و موتو G10 با دوربین چهارگانه و قیمت مناسب معرفی شدند

موتو G30 و موتو G10 با دوربین چهارگانه و قیمت مناسب معرفی شدند

موتورولا امروز از دو گوشی میان‌رده پرده برداشت که مدل قوی‌تر نمایشگری 90 هرتزی با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی دارد. البته هر دو گوشی تمرکز زیادی روی دوربین و عمر باتری گذاشته‌اند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸

موتورولا با دو عضو جدید از خانواده میان‌رده‌های سری G بازگشته تا محصولات تازه‌ای را با قدرت و قیمت مناسب ارائه کند. موتو G10 و موتو G30 آغازگر نسل جدیدی از گوشی‌های میان‌رده موتورولا هستند که تمرکز بیشتری را به دوربین و عمر باتری معطوف می‌کنند. این دو گوشی شباهت‌های بالایی نسبت به یکدیگر دارند، ولی مدل G30 به سخت‌افزار قدرتمندتری مجهز شده است. G10 و G30 در هفته‌های آتی در بازارهای منتخب اروپایی عرضه می‌شوند.

Motorola Moto G30

موتو G30 نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسلی دارد. این گوشی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد و در بالای نمایشگر آن ناچی قطره‌ای قرار گرفته که از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. در قاب عقب موتو G30 دوربین چهارگانه‌ای دیده می‌شود که لنز اصلی آن روی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با فناوری Qual Pixel تعبیه شده است. این سنسور با مکانیزم‌های ادغام می‌تواند پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری و ۱۶ مگاپیکسلی بسازد که در کنار دیافراگم f/1.7 توانمندی مناسبی را برای حالت عکاسی شبانه به وجود می‌آورد.

image

علاوه بر این، در قاب عقب یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۸ درجه‌ای و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تصویربرداری ماکرو و تشخیص عمق وجود دارد. موتو G30 سنسور تله‌فوتوی ندارد و سنسور اصلی دستگاه وظیفه بزرگ‌نمایی را انجام می‌دهد. این گوشی می‌تواند فیلم‌برداری 1080p @ 60fps داشته باشد.

قلب تپنده موتو G30 چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ است که از پردازنده هشت هسته‌ای کریو ۲۶۰ (شامل چهار هسته A73 و چهار هسته A53) و گرافیک آدرنو ۶۱۰ استفاده می‌کند. این موبایل به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۱ به بازار می‌آید و ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. موتو G30 در دو نسخه تک‌سیم و دوسیم عرضه می‌شود که هر دو شکاف کارت حافظه خارجی دارند، ولی در نسخه دوسیم از جایگاه سیم کارت دوم به‌صورت هیبریدی برای این منظور استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند می‌تونیم به پشتیبانی از وای‌فای، بلوتوث ۵.۰، ان‌اف‌سی و چند سیستم موقعیت‌یابی ماهواره‌ای اشاره کنیم. موتو G30 درگاه USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و گیرنده رادیو FM دارد. موتو G30 انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که به گفته موتورولا تا دو روز دوام می‌آورد و از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

Motorola Moto G10

موتو G10 شباهت زیادی به G30 دارد، اما از برخی از قابلیت‌های ذکرشده چشم‌پوشی کرده است. این گوشی از نمایشگری ۶.۵ اینچی با وضوح +720p و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند. ظرفیت باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است اما سرعت شارژش به ۱۰ وات می‌رسد. پردازنده موتو G10 اسنپدراگون ۴۶۰ است که همراه با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. وضعیت کارت حافظه microSD هم مشابه G30 است و در صورت تمایل به ارتقا باید از خیر سیم کارت دوم بگذرید.

این تلفن هوشمند در قاب عقب از سنسور اصلی ۴۸ مگایپکسلی بهره می‌برد، ولی اندازه آن مشابه سنسور ۶۴ مگاپیکسلی G30 است. در واقع در G10 با قابلیت ادغام پیکسل می‌توانید به پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری دست یابید. دیافراگم این دوربین همان f/1.7 است. سایر بخش‌های دوربین عقب با G30 فرقی نمی‌کند.

image

در بخش سلفی موتورولا از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است. هر دو گوشی حسگر اثر انگشت خود را در قاب عقب ارائه می‌کنند و دکمه‌ای مخصوص دستیار صوتی گوگل اسیستنت دارند. هر دو با استاندارد IP52 در برابر پاشش آب مقاوم‌اند و بدنه پلاستیکی دارند.

موتو G10 با قیمت پایه ۱۵۰ یورو و موتو G30 با قیمت پایه ۱۸۰ یورو از اواسط اسفند وارد بازار اروپا می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)