خانهاخبار
هوآوی در میت X2 به جای سامسونگ از پنل‌های BOE استفاده می‌کند

هوآوی در میت X2 به جای سامسونگ از پنل‌های BOE استفاده می‌کند

بر اساس گزارش جدید منابع بازار، ظاهرا هوآوی تصمیم گرفته تا در نسل آتی گوشی‌های تاشوی خود به جای سامسونگ با BOE کار کند تا خطر تحریم بر سر آن‌ها سایه نیندازد.
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

با وجود این‌که دولت آمریکا به سامسونگ و هوآوی چراغ سبز داده بود تا کره‌ای‌ها بتوانند نمایشگرهای منعطف گوشی‌های این غول چینی را تامین‌کنند، ولی به نظر می‌رسد که هوآوی تصمیم گرفته تا پنل‌های تاشوی خود را از BOE بگیرد. BOE بهترین تولیدکننده نمایشگرهای چین و رقیبی برای سامسونگ دیسپلی است.

ولی چرا هوآوی باید BOE را برای میت ایکس ۲ به سامسونگ ترجیح بدهد؟ پاسخ احتمالا این است که هوآوی نمی‌خواست این فرصت را به آمریکا بدهد تا به هر دلیلی جلوی معامله آن‌ها با سامسونگ را بگیرد. به عبارت دیگر، آن‌ها نمی‌خواهند حتی این احتمال مطرح باشد که نتوانند به خاطر تصمیمات دولت آمریکا پنل‌های مورد نیاز خود را از سامسونگ دریافت کنند. البته این شرکت امیدوار است که دولت بایدن رویکرد بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشد، ولی هنوز خبر مثبتی در این باره منتشر نشده است.

هوآوی میت ایکس ۲ در تاریخ ۲۲ فوریه مصادف با ۴ اسفند معرفی می‌شود و برخلاف میت ایکس و میت ایکس اس به سمت داخل تا می‌شود. این گوشی در داخل نمایشگری ۸.۰۳ اینچی و در خارج نمایشگری ۴.۵ اینچی دارد. میت ایکس ۲ احتمالا در سه پیکربندی با ۸ + ۱۲۸ گیگ، ۱۲ + ۲۵۶ گیگ و ۱۶ + ۵۱۲ گیگ حافظه به بازار می‌آید. این گوشی طبیعتا از 5G پشتیبانی می‌کند و باید یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۵ واتی داشته باشد.

میت ایکس ۲ به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ و EMUI 11 استفاده خواهد کرد ولی بدون خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه می‌شود. در قاب عقب آن احتمالا دوربینی چهارگانه را خواهیم دید که شامل یک سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و یک سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی است. در بخش سلفی هم از سنسوری ۱۶ یا ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌شود.

در ابتدا قرار بود چیپست Kirin 9000 روی این گوشی قرار بگیرد، ولی از اواسط ماه سپتامبر اعلام شد که هوآوی نمی‌تواند پردازنده‌هایی را دریافت کند که دارای فناوری‌های آمریکایی هستند. البته هوآوی خودش Kirin 9000 را طراحی کرده، اما TSMC که تولیدکننده آن بود از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کند. حالا دقیقا مشخص نیست که قلب تپنده این تلفن هوشمند تاشو چه خواهد بود. شاید آن‌ها هنوز در انبارهای خود به اندازه کافی Kirin 9000 داشته باشند، شاید هم مجبور شوند که تراشه دیگری را روی این محصول به کار بگیرند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)