خانهاخبار
مشخصات کامل گلکسی A72 لو رفت؛ منتظر نمایشگر 90 هرتزی باشید

مشخصات کامل گلکسی A72 لو رفت؛ منتظر نمایشگر 90 هرتزی باشید

گزارشی که به‌تازگی از یک منبع موثق منتشر شده، تقریبا تمامی جزئیات مربوط به گلکسی A72 را فاش و تایید کرده که این گوشی از نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸

وب‌سایت معتبر WinFuture به‌تازگی اطلاعات کاملی را از گلکسی A72 فاش کرده و بسیاری از ابهامات ما را درباره این گوشی برطرف کرده است. به گفته این منبع، سامسونگ ابتدا نسخه 4G گلکسی A72 را عرضه می‌کند، اما می‌توانیم در ادامه مثل نسل قبلی منتظر نسخه 5G هم باشیم، هرچند هنوز جزئیاتی درباره آن در دسترس نیست.

گلکسی A72 از نظر ظاهری شبیه گلکسی A32 است. البته قاب عقب گلکسی A32 کاملا تخت بود و دوربین آن از بدنه بیرون نمی‌آید، ولی گلکسی A72 رویکرد متفاوتی را انتخاب کرده است. سامسونگ همچنین طراحی براق و پررنگ قاب عقب را با رنگ‌های پاستل جایگزین کرده است.

گلکسی A72 نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع امولد با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. با این حساب، ظاهرا خبری که چند روز پیش در مورد افزایش نرخ نوسازی مدل‌های سری A به شما گفتیم صحت دارد. به‌علاوه، به نظر می‌رسد که گلکسی A72 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد.

قلب تپنده گلکسی A72 چیپست اسنپدراگون 720G است که همراه با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این گوشی شکاف کارت حافظه هم خواهد داشت و انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

گلکسی A72 در قاب عقب دوربینی چهارگانه دارد که شامل یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک سنسور تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری و یک سنسور ماکروی ۲ مگاپیکسلی است. در جلو هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی نقش دوربین سلفی را ایفا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، استاندارد IP67، اندروید ۱۱ و پوسته One UI 3.1 اشاره کنیم.

قیمت گلکسی A72 از ۴۴۹ یورو (۵۴۴ دلار) آغاز می‌شود در حالی که گلکسی A71 با قیمت پایه ۵۹۹ دلاری به بازار آمد. با این حال، ممکن است شاهد چند نقصان در این گوشی باشیم؛ مثلا فعلا صحبتی از پشتیبانی از شارژ بی‌سیم به میان نیامده است. در حال حاضر مشخص نیست که گلکسی A72 در چه تاریخی معرفی می‌شود. نسل قبلی در ماه ژانویه ۲۰۲۰ همراه با گلکسی A51 معرفی شد، ولی این دستگاه و گلکسی A52 از نظر زمان عرضه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)