خانهاخبار
تصاویر رابط کاربری و قابلیت‌های حریم شخصی اندروید 12 منتشر شد

تصاویر رابط کاربری و قابلیت‌های حریم شخصی اندروید 12 منتشر شد

عکس‌هایی از رابط کاربری دوازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید امروز افشا شد.
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

پیش بینی می‌شود که اولین نسخه آزمایشی از اندروید 12 در این ماه در اختیار توسعه دهندگان قرار گیرد و به نظر می‌رسد که تولد این پلتفرم، در آینده نزدیک جشن گرفته خواهد شد. تا به این لحظه، هنوز اطلاعات دقیق و رسمی از سوی گوگل در مورد اندروید 12 منتشر نشده است. اما برخی تغییرات آن در قالب اسکرین شات امروز در رسانه‌های خبری عنوان شد.

در این اسناد و مدارک برخی قابلیت‌های حریم شخصی و تصاویری از رابط کاربری این نسخه دیده می‌شود. مسئولان انجمن توسعه دهندگان XDA Developers با وجود این که این تصاویر هنوز به صورت رسمی مورد تأیید قرار نگرفته‌اند، اما مهر تأیید واقعی بودن روی آن زده‌اند.

یکی از این تصاویر، به پنل نوتیفیکیشن‌ها مرتبط می‌شود. در پس زمینه این پنل، دیگر خبری از شفافیت نیست و یک رنگ خاکستری کم رنگ را در این قسمت شاهد هستیم. البته رنگ این قسمت، تا حد زیادی به تم روشن یا تیره دستگاه بستگی دارد. به نظر می‌رسد که سیستم ظاهری سیستم عامل اندروید 12 تا حد زیادی بهبود پیدا خواهد کرد که نه تنها روی محیط این پلتفرم، بلکه روی ظاهر اپلیکیشن‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت.

در کنار تغییر پس زمینه این پنجره، نوتیفیکشن‌های قابل نمایش نیز از گوشه‌هایی با انحنای بیشتر برخوردار هستند. تعداد تنظیمات Quick Settings نمایش داده شده در این قسمت از هشت به شش عدد رسیده است و آیکون‌ها مربوط به آن‌ها نیز بزرگ‌تر شده است. محل قرارگیری تاریخ و ساعت نیز با یکدیگر جابجا شده است.

 

در قسمت سمت راست و بالایی این پنجره، نشانگر استفاده از میکروفون و دوربین را مشاهده خواهید کرد. به نظر می‌رسد که این گزینه، مربوط به تنظیمات حریم شخصی کاربران باشد که در اندروید 12، شاهد آن‌ها خواهیم بود که به شخص استفاده کننده، در خصوص دسترسی به میکروفون یا دوربین هشدار می دهد. با ضربه زدن روی قسمت رنگی، می‌توانید مشاهده کنید که کدام یک از اپلیکیشن‌ها، در حال استفاده از دوربین یا میکروفون دستگاه هستند.

 

تنظیمات حریم شخصی اضافه شده به دوازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید به شما کمک می‌کند تا دسترسی به دوربین، میکروفون یا لوکیشن دستگاه را به راحتی غیر فعال کنید.

 

ویجت‌ها در اندروید 12 نیز با تغییراتی روبرو خواهند شد. تصاویر اسکرین شات لو رفته حاکی از آن است که ویجت‌های Conversations به محیط سیستم عامل اندروید راه پیدا خواهند کرد که پیام‌ها یا تماس‌های دریافتی از مخاطبین دلخواه را می‌توانید در آن‌ها مشاهده کنید. مدارک مشاهده شده توسط مسئولین انجمن توسعه دهندگان XDA Developers حاکی از آن است که ویجت یاد شده، به عنوان یک تغییر اجباری برای تمامی محصولات خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حمید

۱۳۹۹/۱۱/۲۷
از سال 2006 آیکن باتری و انتن هنوز تغییر نکردند . امیدوارم این دو در اندروید 12 تغییر کنند .
نمیدونم از کجا باید با توسعه دهنده اندروید ارتباط برقرار کرد تا این موضوع رو پیشنهاد داد .