خانهاخبار
۳.۳ گیگابیت بر ثانیه؛ جدیدترین سرعت ثبت شده در شبکۀ 5G ایرانسل

۳.۳ گیگابیت بر ثانیه؛ جدیدترین سرعت ثبت شده در شبکۀ 5G ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، با اشاره به گزارش منتشر شده در وب‌سایت ماهنامۀ پیوست، از ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت در ایران و دستیابی ایرانسل به سرعت ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه در شبکۀ 5G ایران خبر داد
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

image

 

مدیرعامل ایرانسل سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، با اشاره به گزارش منتشر شده در وب‌سایت ماهنامۀ پیوست، از ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت در ایران و دستیابی ایرانسل به سرعت ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه در شبکۀ 5G ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این تست سرعت که ظهر روز گذشته (۲۰ بهمن ۹۹) در ساختمان مرکزی ایرانسل توسط اعضای تحریریۀ ماهنامۀ پیوست انجام شده و دکتر بیژن عباسی‌آرند تصویری از آن را در صفحۀ اینستاگرام خود منتشر کرده است، سرعت دانلود ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۱۰۹ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

عباسی‌آرند با اشاره به این گزارش، در صفحۀ اینستاگرام خود اعلام کرده است: «اگرچه بالاترین عدد ثبت شده در این تست، برابر با ۳.۳۱۲ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود بوده است، اما همکارانم با تست‌هایی که در بهمن ماه انجام داده‌اند، معمولاً سرعت‌هایی بین ۳ تا ۳.۵ گیگابیت را مشاهده می‌کنند که این نوید را می‌دهد تا به زودی بتوانیم سرعت دانلودی در محدودۀ ۴ گیگابیت بر ثانیه را هم تجربه کنیم. با وجود این، رکورد ثبت شده در روز گذشته توسط این تیم، بالاترین رکورد سرعت منتشر شدۀ اینترنت در ایران است که تا به حال و با بهره‌‌گیری از این تکنولوژی، به ثبت رسیده است. پیش از این، سوم دی ماه امسال، با تلاش بی‌وقفۀ همکارانم در ایرانسل، با ثبت سرعت بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، رکورد سرعت اینترنت ایران باز هم به نام ایرانسل ثبت شده بود.»

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، اولین بار ۲۸ تیر ۱۳۹۶ در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از  5G به صورت پایلوت رونمایی کرد و پس از آن، در اول مرداد ۱۳۹۹، برای اولین بار در ایران، فناوری 5G با راه‌اندازی نخستین سایت نسل پنج ایرانسل در پژوهشگاه ICT، توسط رئیس محترم جمهوری، افتتاح و به عموم مردم، عرضه شد. ایرانسل از آن روز تاکنون، تنها اپراتور عرضه‌کنندۀ 5G در ایران است.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت 5G ایران، در ساختمان مرکزی ایرانسل رونمایی و سرعت ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود، در حضور خبرنگاران ثبت شد. ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹ نیز ایرانسل سومین سایت 5G خود و اولین سایت فضای بیرونی را در دانشگاه تربیت مدرس تهران راه‌اندازی کرد.

ایرانسل توسعۀ فناوری 5G را به‌عنوان سنگ بنای اقتصاد دیجیتال در دستورکار قرار داده و به زودی در پارک آب و آتش تهران، چهارمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایران را راه‌اندازی می‌کند. به این ترتیب، علاوه بر کاربرانی که دارای گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از 5G هستند، حتی کاربرانی که گوشی تلفن‌همراهشان قابلیت اتصال به شبکۀ نسل پنج را نداشته باشد هم می‌توانند به صورت Hotspot و با استفاده از پوشش مودم وای فای 5G ایرانسل، تفاوت در سرعت را تجربه کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)