خانهاخبار
مسترکارت به‌زودی پشتیبانی از پرداخت‌های رمزارزی را فراهم می‌کند

مسترکارت به‌زودی پشتیبانی از پرداخت‌های رمزارزی را فراهم می‌کند

شرکت مسترکارت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دنباله سال پشتیبانی از شماری از رمزارزهای منتخب را به سیستم پرداخت خود اضافه می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۵

مسترکارت جدیدترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداختی است که از رمزارزها پشتیبانی خواهد کرد. راج داموداران (Raj Dhamodharan)، معاون دارایی‌های دیجیتال و بلاک‌چین مسترکارت، در پستی وبلاگی گفت بخش خدمات مالی این شرکت کار آماده‌سازی برای پشتیبانی از چند رمزارزها منتخب در دنباله سال را آغاز کرده است.

به دنبال رشد چشمگیر رمزارزها در چند وقت اخیر، حالا مسترکارت چند ارز دیجیتالی ایمن، قابل اطمینان و پرطرفدار را انتخاب کرده تا پشتیبانی از آن‌ها را به پلتفرم خود اضافه کند. بنابراین در گام نخست ممکن است امکان استفاده از رمزارزهای زیادی در این پلتفرم به وجود نیاید، اما این اقدام به خودی خود باعث می‌شود تا فروشندگان زیادی امکان پذیرش رمزارزها را پیدا کنند.

معیار اصلی مسترکارت برای انتخاب استیبل‌کوین‌ها محافظت از داده‌های کاربران است. داموداران می‌گوید: «[ما به دنبال] همان سطح از امنیت هستیم که کاربران در استفاده از کارت‌های اعتباری خود انتظارش را دارند.»

علاوه بر این، رمزارزها باید سازوکارهای خاصی از جمله «شناسایی مشتریان» را پیاده‌سازی کنند. این سازوکار در واقع همان فرآیند تاییدی است که در حال حاضر در صنعت خدمات مالی استفاده می‌شود. رمزارزها باید تابع قوانین و مقررات محلی باشند. همچنین، دارایی‌های دیجیتالی باید نه به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری بلکه به عنوان شکلی از پرداخت پذیرفته شوند.

داموداران افزود: «این کار تغییر بزرگی است که کار زیادی می‌طلبد. ما با تفکر و مداقه بسیار دارایی‌هایی را انتخاب می‌کنیم که می‌خواهیم آن‌ها را تحت پشتیبانی خود قرار دهیم.»

اضافه شدن پشیتبانی از رمزارزها در سیستم پرداخت مسترکارت به دنبال اقدام مشابه شرکت پی‌پال رقم می‌خورد. آن‌ها در ماه نوامبر اعلام کردند که می‌خواهند امکان خرید و فروش رمزارزها را فراهم کنند. به‌علاوه، شرکت تسلا هم همین چند روز پیش از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری روی بیت‌کوین و ایجاد بستر خرید محصولات این شرکت با همین ارز دیجیتالی خبر داد.

مسترکارت قبلا هم فعالیت‌هایی در حوزه رمزارزها داشت، اما هرگز این ارزها را از شبکه خود عبور نمی‌داد. آن‌ها به‌طور کلی ۸۹ پتنت بلاک‌چینی دارند و ۲۸۵ درخواست دیگرشان هنوز در صف تایید قرار گرفته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)