خانهاخبار
مودم جدید اسنپدراگون X65 با سرعت 10 گیگابیتی معرفی شد

مودم جدید اسنپدراگون X65 با سرعت 10 گیگابیتی معرفی شد

کوآلکام امروز از دو مودم 5G جدید به نام‌های اسنپدراگون X65 و X62 رونمایی کرد که هر دو از معماری تازه‌ای بهره می‌برند و سرعت بالایی را ارائه می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۳

کوآلکام از نسل چهارم مودم 5G خود رونمایی کرد. این محصول اولین مودمی است که سرعت بی‌سیم حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. مودم X65 در کنار مودم ارزان‌تری به نام X62 عرضه می‌شود. در ادامه با این دو مودم آشنا می‌شویم.

مودم‌های جدید کوآلکام بر اساس 3GPP Release 16 ساخته شده‌اند که با برند 5G Phase 2 شناخته می‌شود. کوآلکام می‌گوید معماری این مودم‌ها قابل ارتقاست، یعنی با کمک به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌توان قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه کرد. پیش‌تر چنین امکانی را در گرافیک‌های کوآلکام دیده بودیم.

حداکثر سرعت دانلود X65 به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و پهنای باند آن (با کمک ۱۰ تجمیع فرکانس) ۱۰۰۰ مگاهرتز است. در آن سو، حداکثر سرعت مودم X62 به ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و پهنای باند آن ۴۰۰ مگاهرتز است. این مودم از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

image

مودم X65 و X62 طوری طراحی شده‌اند که با آنتن جدید موج میلی‌متری QTM545 کار کنند. این آنتن می‌تواند نسبت به آنتن‌های قبلی توان انتقال بیشتری داشته باشد و از تمام فرکانس‌های موج میلی‌متری جهانی از جمله باند جدید n259 پشتیبانی کند.

کوآلکام اولین فناوری بهینه‌سازی آنتن بر مبنای هوش مصنوعی را توسعه داده است. این فناوری می‌تواند با دقت بیشتری (حدودا ۳۰ درصد بیشتر) نحوه در دست گرفتن گوشی توسط کاربر را شناسایی کرده و سرعت، پوشش و دوام باتری را بهبود ببخشد.

این شرکت همچنین از فناوری 5G PowerSave 2.0 استفاده می‌کند که از قابلیت‌های Release 16 از جمله Connected-Mode Wake-Up Signal بهره می‌جوید. این قابلیت به مودم اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان بیشتری در حالت خواب باقی بماند و فقط در صورت نیاز شروع به کار کند. با این روش مصرف انرژی حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. Smart Transmit 2.0 هم سرعت آپلود بالاتری را فراهم می‌کند و ضمن رعایت قوانین نشر فرکانس‌های رادیویی پوشش بهتری را فراهم می‌سازد.

image

کوآلکام نمونه‌های X65 و X62 را برای تولیدکنندگان ارسال کرده است. انتظار داریم که این مودم‌های 5G را در اواخر سال ۲۰۲۱ در محصولات مصرفی ببینیم. X65 و X62 به گوشی‌های موبایل هم می‌آیند اما احتمالا از آن‌ها در تجهیزات شبکه نیز استفاده خواهد شد.

کریستیانو امون، مدیرعامل کوآلکام، می‌گوید: «با مودم اسنپدراگون X65 5G به دستاورد مهمی می‌رسیم تا ارتباطات حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای و پشتیبانی از جدیدترین قابلیت‌های 5G را فراهم کنیم، قابلیت‌هایی که در ایجاد کاربردهای جدید 5G، نه فقط برای بازتعریف تجارب موبایلی بلکه به منظور ایجاد فرصت‌های جدید در زمینه‌های پهن‌باند موبایلی، رایانش، XR، اینترنت چیزها، شبکه‌های خصوصی نسل پنجم و دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم، نقشی حیاتی ایفا می‌کند.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)