خانهاخبار
معرفی سه مدل محبوب از تبلیغات آنلاین

معرفی سه مدل محبوب از تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین مدت‌ها است که به دنیای بازاریابی ورود کرده است. در ایران نیز چند سالی است که کسب‌وکارها از تبلیغات آنلاین استفاده می‌کنند و روند آن رو به افزایش است.
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
image

تبلیغات آنلاین مدت‌ها است که به دنیای بازاریابی ورود کرده است. در ایران نیز چند سالی است که کسب‌وکارها از تبلیغات آنلاین استفاده می‌کنند و روند آن رو به افزایش است. اما با شیوع کرونا در جهان و ماندگاری آن، نحوه تعاملات کسب‌وکارها با مخاطبان خود دچار تغییرات متعددی شده است. یکی از این تغییرات افزایش تمایل افراد به خرید آنلاین و غیرحضوری است. مردم برای جلوگیری از خطر ابتلا به کرونا بیش از پیش ترجیح می‌دهند که نیازهای خود را به صورت آنلاین خرید کنند. به همین دلیل کسب‌وکارها نیز به سمت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین و در نتیجه پیاده‌سازی تبلیغات آنلاین روی آورده‌اند.

در این مطلب قصد داریم سه مدل تبلیغات آنلاین متفاوت را که کسب‌وکارها می‌توانند با توجه به مدل بیزنس و مخاطب خود از آن‌ها در این دوره اپیدمی کرونا استفاده کنند معرفی کنیم. پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت این سه مدل تبلیغ را به همراه دیگر مدل‌های تبلیغاتی به کسب‌وکارهای ایرانی ارائه می‌کند.

تبلیغات در گوگل

یکی از مدل‌های تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل ادز است. تبلیغات گوگل ادز در واقع محصولی از خدمات گوگل است که به شکل نمایش آدرس صفحه سایت شما در بالای نتایج ارگانیک جستجو ظاهر می‌شود. کسب‌کارهایی که مشتریان بالقوه زیادی در فضای موتورهای جستجو مثل گوگل دارند و افزایش ورودی سایت برای آن‌ها با اهمیت است، می‌توانند با انتخاب کلمات کلیدی هدف مناسب و درنظر گرفتن نرخ بازگشت سرمایه، از تبلیغات در گوگل استفاده کنند. پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت به کسب‌وکارها در پیاده‌سازی و اجرای تبلیغات در گوگل و بهینه‌سازی نرخ تبدیل در این مدل تبلیغات کمک می‌کند.

تبلیغات در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام را می‌توان به عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران به حساب آورد. افراد بسیاری از وقت خالی روزانه و اوقات فراغت خود را در صفحات اینستاگرام سپری می‌کنند و موضوعات مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند. شاید در ابتدا حضور کاربران در اینستاگرام صرفا بخاطر تفریح و دنبال کردن صفحات مفرح بود اما به مرور زمان و با افزایش حضور کابران در این پلتفرم، کسب‌وکارها نیز به اینستاگرام ورود کردند. به دنبال ورود کسب‌وکارها به این حوزه، پیج‌ها و صفحات با تعداد دنبال کنندگان بالا به درآمدزایی از طریق تبلیغات در صفحه خود پرداختند. در حال حاضر شما احتمالا در روز با تعدادی پست و استوری تبلیغاتی در اینستاگرام مواجه می‌شوید که همگی نتایج آن چیزی بود که در ابتدای این پاراگراف توضیح دادیم. این مدل از تبلیغات برای کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام فعالیت دارند می‌تواند بسیار مفید واقع شود. تنوع و تعدد صفحات پربازدید اینستاگرام ارتباط مستقیم با ادمین‌های این صفحات را سخت کرده است. یکتانت برای تسهیل این روند و اجرای تبلیغات در اینستاگرام برای کسب‌وکارها شرایطی را فراهم کرده است تا هر بیزنس بتواند باتوجه به شرایط خاص خود به راحتی در اینستاگرام تبلیغ کند.

تبلیغات ریتارگتینگ

طبق آمارهای موجود، به طور متوسط، تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک تبلیغات ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد بقیه را به وب‌سایت‌ خود بازگردانید. سرویس‌های ریتارگتینگ با ردیابی افرادی که وارد وب‌سایت شما شده‌اند ولی هنوز به مشتری شما تبدیل نشده‌اند، آن‌ها را در وب‌سایت‌های دیگر شناسایی می‌کنند و تبلیغات هدفمند شما را به آنها نمایش می‌دهند تا به وب‌سایت شما برگردند و در نهایت مشتری شما شوند. این نوع از تبلیغات نرخ تبدیل نسبتا بالایی داشته چرا که تبلیغات شما به کسانی نمایش داده می‌شود که از قبل با وب‌سایت شما آشنایی داشته و از محصولات شما دیدن کرده‌اند. بنابراین با احتمال بیشتری بر روی تبلیغات ریتارگتینگ کلیک کرده و با احتمال بیشتری به مشتری تبدیل می‌شوند.

در این مطلب سه مدل تبلیغات مختلف را معرفی کردیم که برای کسب‌وکارهای مختلف کاربرد دارد. تبلیغات گوگل ادز برای کسب‌وکارهایی که مشتریان زیادی در موتورهای جستجو دارند و ترافیک سایت برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد، تبلیغات در اینستاگرام برای کسب‌وکارهایی که مخاطبان هدف آن‌ها در این شبکه اجتماعی حضور دارند و تبلیغات ریتارگتینگ برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را دوباره به سایت برگردانند مفید است. امیدواریم در این مطلب به شما در آشنایی با سه مدل تبلیغات آنلاین در ایران کمک کرده باشیم. برای آشنایی و اطلاع بیشتر از هر کدام از مدل‌های تبلیغاتی گفته شده می‌توانید به لینک موجود در هر پاراگراف مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)