خانهاخبار
قابلیت جدید نسخه آزمایشی iOS 14.5 مشخص شد

قابلیت جدید نسخه آزمایشی iOS 14.5 مشخص شد

ورژن آزمایشی آی او اس 14.5 میزبان یک ویژگی جدید است.
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

همان طور که اطلاع دارید، نسخه آزمایشی آی او اس 14.5 چندی است که در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. به عنوان یک ویژگی جدید در این نسخه، می‌‌توان به امکان باز کردن قفل نمایشگر با وجود همراه داشتن ماسک روی صورت اشاره کرد. البته لازمه استفاده از این قابلیت، به همراه داشتن اپل واچ است. به این ترتیب هنگامی که قصد باز کردن قفل نمایشگر آیفون را داشته و اپل واچ‌تان نیز روی مچ دست‌تان بسته شده باشد، ارتباط میان این دو دستگاه به عنوان ابزار تأمین امنیت برقرار شده و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور، قادر خواهید بود تا قفل نمایشگر آیفون را با وجود ماسک روی صورت‌تان باز کنید.

اما با گذشت چند روز از ارائه نسخه آزمایشی آی او اس 14.5، حالا شاهد افشا شدن یک ویژگی جدید دیگر هستیم. به کمک این قابلیت، زمانی که از سیری در مورد پخش موزیک درخواست کنید، از شما در مورد انتخاب اپلیکیشن مناسب برای پخش موزیک دلخواه سوال پرسیده می‌شود. همچنین می‌توانید یک اپلیکیشن را به عنوان پیش فرض انتخاب نمایید تا سیری موزیک‌های دلخواه را از آن انتخاب نماید. چنین اتفاقی به هیچ عنوان تا به حال روی سیستم عامل آی او اس روی نداده است و عدم وجود چنین قابلیتی، همواره به عنوان یکی از مواردی به شمار می‌رفته که سازندگان اپلیکیشن‌های دیگر از جمله اسپاتیفای در مورد آن ابراز نارضایتی کرده‌اند.

image

 

این ویژگی در حال حاضر در حالت آزمایشی به سر می‌برد و کاربران وب سایت Reddit، از وجود باگ‌های فراوان در آن خبر داده‌اند. کاربران همچنین این موضوع را نیز گزارش داده‌اند که هنگام استفاده از CarPlay، برای انتخاب اپلیکیشن دلخواه از شخص استفاده کننده سوال پرسیده می شود.

در حال حاضر هیچ منویی برای دسترسی به این قابلیت وجود ندارد. برخی مواقع برای پخش موزیک، از شخص استفاده کننده برای انتخاب اپلیکیشن سوال پرسیده می‌شود و بعضی مواقع دیگر، سیری به صورت خودکار از اپل موزیک استفاده می‌کند. اما برخی کاربران گزارش داده‌اند که پس از انتخاب اسپاتیفای به عنوان اپلیکیشن پیش فرض، حتی با وجود نصب بودن اپل موزیک روی دستگاه، سیری از Spotify برای پخش موزیک استفاده کرده است.

اپل همزمان با ارائه آی او اس 14، امکان انتخاب اپلیکیشن پیش فرض در برخی قسمت ها از جمله Email را به کاربران داده است. ممکن است دلیل انجام چنین کاری، شکایت‌های زیاد در خصوص انحصار طلبی کوپرتینویی‌ها بوده است. اما علت این اقدام هر چیزی که باشد، مطمئنا به مذاق استفاده کنندگان از این پلتفرم خوش آمده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)