خانهاخبار
تسلا از پذیرش بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری روی آن خبر داد

تسلا از پذیرش بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری روی آن خبر داد

شرکت تسلا در گزارشی می‌گوید که 1.5 میلیارد دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده و به‌زودی امکان خرید محصولات با این رمزارز را فراهم می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

تسلا دیروز اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در گزارش سالانه خود موسوم به 10-K که برای SEC ارسال می‌شود، از این سرمایه‌گذاری یاد کرد. تسلا همچنین می‌گوید که به‌زودی امکان پذیرش بیت‌کوین به عنوان شکلی از پرداخت برای محصولات این شرکت را فراهم می‌کند.

مشتریان تسلا چند وقتی بود که از مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک، می‌خواستند تا امکان پذیرش بیت‌کوین برای خرید محصولات را فراهم کند. ماسک بارها در صفحه توئیتر خود از رمزارزها حمایت کرده بود و حتی هشتگ بیت‌کوین را در بخش توضیحات حساب کاربری خود اضافه کرد. او همچنین در هفته‌های اخیر به رشد چشمگیر رمزارز دوج‌کوین کمک زیادی کرد. در گزارش تسلا آمده:

ما در ماه ژانویه ۲۰۲۱ خط مشی سرمایه‌گذاری خود را به‌روز کردیم تا انعطاف‌پذیری بیشتری را برای افزایش تنوع و بیشینه‌سازی بازگشت سرمایه‌هایمان به وجود بیاوریم و نیاز نباشد که مبلغ خاصی را به عنوان نقدینگی عملیاتی نگه داریم. به عنوان بخشی از این خط مشی جدید، شاید بخشی از این سرمایه‌ها را در قالب دارایی‌های رزرو جایگزین سرمایه‌گذاری کنیم.

از این رو، ما از طریق این سیاست مجموعا ۱.۵ میلیارد دلار را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کردیم. به‌علاوه، انتظار داریم که پذیرش بیت‌کوین به عنوان شکلی از پرداخت در آینده نزدیک برای محصولات‌مان آغاز شود.

خبر سرمایه‌گذاری تسلا قیمت بیت‌کوین را به بیش از ۴۷ هزار دلار رساند تا عددی تاریخی ثبت شود. قیمت این رمزارز از آغاز سال ۲۰۲۱ به تدریج در حال افزایش بوده، چون میزان تقاضای سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی بیشتر شده است. با این حال، بیت‌کوین هنوز رمزارزی پرنوسان است و قیمت آن در همین ماه ژانویه به کمتر از ۳۰ هزار دلار رسیده بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)