خانهاخبار
ایران؛ ششمین کشور مشهور در حوزه ماینینگ!

ایران؛ ششمین کشور مشهور در حوزه ماینینگ!

به نقل از رسانه‌های خارجی، ایران ششمین کشور بزرگ در حوزه ماینینگ به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

بر هیچ کس پوشیده نیست که دستگاه‌های استخراج کننده رمز ارزها علاوه بر ایجاد کمبودهای قبلی، باعث شده‌اند تا موجودیت کارت‌های گرافیک جدید نیز رو به کاهش برود. به تازگی مزارع استخراج معادن بزرگ باعث قطعی برق در اقصی نقاط جهان شده‌اند. در ایران، پس از بررسی علت برق که در روزهای متوالی روی داد، مشخص گردید که دلیل اصلی این موضوع، مزارع استخراج GPU هستند که باعث استفاده مقدار زیادی از انرژی می‌شوند.

این موارد، به چند مرزعه کوچک برای استخراج رمزارزها مرتبط نمی‌شود، بلکه عملیات کاملا صنعتی هستند که از چین به ایران منتقل شده‌اند. در ایران، برق با نرخ 1.8 سنت در هر کیلو وات تولید شده و با قیمتی حدودا ده برابری به مردم فروخته می‌شود. اما ماینرها قادر هستند تا برق را با نرخ 2.2 سنت در هر کیلو وات دریافت کنند. حتی کشور چین هم قادر به تأمین برق با چنین مبلغی نیست. به همین دلیل ماینرها، عملیات استخراج رمز ارزهای خود را به تهران منتقل کرده‌اند. چرا که این کار کاملا برای آن‌ها مقرون به صرفه است.

image

 

بعد از بررسی و انجام تحقیقات دقیق، مقامات ایرانی متوجه شدند که 14 عملیات عظیم استخراج رمز ارزها در این کشور وجود دارد که 300 مگاوات برق را مورد مصرف قرار می‌دهند که اگر با نهایت ظرفیت این کار انجام شود، حداکثر 450 مگا وات برق مصرف می‌کنند. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که با چنین قدرتی، می‌توان برق یک شهر با جمعیت صد هزار نفری را تأمین کرد. تمام این موارد باعث شده تا ایران، به عنوان ششمین مقصد محبوب برای استخراج و ماینینگ رمز ارزها در جهان شناخته شود.

image

 

کارت‌هایی که در مزارع ماینینگ از آن‌ها استفاده می‌شود، کارت‌های خاصی نبوده و مانند کارت‌هایی هستند که به صورت عادی از آن‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از اشخاص، در خصوص فروش مستقیم کارت گرافیک‌های کمپانی انویدیا و شرکای آن به ماینرها مشکوک هستند و البته، مقامات این کمپانی نیز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که آن‌ها مخالف این موضوع نیستند. در حال حاضر، فروش لپتاپ‌ها به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا کرده و ماینرها، از کارت گرافیک آن‌ها برای استخراج رمز ارزها استفاده می‌کنند. به این ترتیب هر دستگاهی که امکان نصب کارت گرافیک‌های مدرن را داشته باشد، مورد استفاده ماینرها قرار می‌گیرد.

image

 

با افزایش تعرفه‌ها و از طرفی، همزمان با کمیاب شدن کارت‌های گرافیک به دلیل استفاده بیش از حد ماینرها از این قطعه سخت‌افزاری، کار جمع کردن یک سیستم شخصی یا خانگی برای خریداران بسیار سخت شده است. زیرا تهیه و خرید یک کارت گرافیک مدرن این روزها کاری طاقت فرسا بوده و در صورت پیدا شدن، قیمت‌های سرسام آوری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. شما نه تنها باید با اسکالپرها رقابت کنید، بلکه برای دستیابی به یک کارت گرافیک مدرن و امروزی باید با ماینرها نیز وارد رقابت شوید و امیدواریم که کمپانی انویدیا، از این کار دست برداشته و کارت‌های گرافیک خود را مستقیما به ماینرها نفروشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)