خانهاخبار
توییک جیلبریک: باز کردن قفل نمایشگر آيفون به همراه ماسک

توییک جیلبریک: باز کردن قفل نمایشگر آيفون به همراه ماسک

با نصب این توییک، می‌توانید قفل نمایشگر آیفون را به همراه ماسک باز کنید.
۱۳۹۹/۱۱/۲۰

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اپل در نسخه جدید آی او اس 14.5 که در حال حاضر به عنوان ورژن آزمایشی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است، امکانی را در نظر گرفته تا کاربران بتوانند به همراه ماسک، قفل نمایشگر آيفون خود را باز کنند. البته شرط این قضیه، استفاده از اپل واچ است و به این ترتیب شخص کاربر، حتما باید اپل واچ پیر شده با آيفون را در دستان خود بسته باشد. بدون استفاده از این ویژگی، اشخاصی که از ماسک استفاده می‌کنند، باید منتظر پیغام خطای اعلام شده به دلیل عدم شناسایی صورت باقی مانده و پس از آن، رمز خود را وارد نمایند.

از آن جا که کووید 19 همچنان در جریان بوده و متأسفانه هنوز هم در کشورهای مختلف در حالی قربانی گرفتن است، لذا زدن ماسک اولویت اول استفاده کنندگان از گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران آيفون برای باز کردن قفل نمایشگر، هر دفعه مجبور به صبر کردن برای واردن شدن از طریق رمز عبور باشند. این ویژگی که پس از عرضه به صورت عمومی در آی او اس 14.5 شاهد آن خواهیم بود، به دارندگان اپل واچ این امکان را می‌دهد تا قفل نمایشگر آیفون را به راحتی باز کنند. اما افرادی که آيفون خود را روی نسخه‌های پایین‌تر نگه داشته و از خدمات جیلبریک استفاده می‌کنند، باید همچنان با روش قبلی مدارا کرده و از طریق وارد کردن رمز عبور، قفل نمایشگر آیفون خود را باز کنند.

اما امروز برای علاقمندان به جیلبریک خبری خوش به همراه داریم. توییک Perseus که توسط توسعه دهنده آی او اس با نام کاربری udevs طراحی شده، قابلیت اضافه  شده به آی او اس 14.5 را در اختیار استفاده کنندگان از نسخه‌های پیشین سیستم عامل آی او اس می‌گذارد.

image

 

ساز و کار این توییک بسیار آسان است. اگر اپل واچ شما به سیستم رمز عبور مجهز بوده و از ماسک نیز استفاده می‌کنید، توییک Perseus به شما کمک می‌کند تا قفل نمایشگر آیفون خود را حتی در صورت داشتن ماسک به آسانی باز کنید.

شایان ذکر است در حالی که ساز و کار توییک Perseus با قابلیت اضافه شده به آي او اس 14.5 شباهت دارد، اما نحوه عملکرد آن‌ها با یکدیگر مستقل است. در نسخه جدید آی او اس 14.5، سیستم فیس آیدی آیفون از طریق ارتباط با اپل واچ، این موضوع را حل و فصل کرده و قفل نمایشگر آیفون را باز می‌کند. اما توییک Perseus به صورت کامل حالت فیس آیدی را غیر فعال کرده و از طریق ارتباط مستقیم با اپل واچ، قفل صفحه نمایش را باز می‌کند. ممکن است این روش از نظر بعضی افراد نسبت به ساز و کار انتخاب شده از سوی اپل با امنیت کمتری همراه باشد، اما اگر اپل واچ در دستان شما بوده و شخصی دیگر به آن دسترسی نداشته باشد، لذا این موضوع آن چنان مهم به نظر نمی‌رسد.

پس از نصب توییک Perseus، تنظیمات آن به اپلیکیشن Settings در آیفون اضافه می‌شود و می‌توانید مانند تصویر زیر، تنظیمات دلخواه را روی آن اعمال کنید:

  • فعال یا غیر فعال کردن آنلاک از طریق اپل واچ
  • تنظیم میزان فاصله اپل واچ از آیفون برای آنلاک شدن قفل صفحه نمایش
  • لاک شدن خودکار آیفون در صورت عدم تأیید ارتباط میان آيفون و اپل واچ
  • ریسپرینگ شدن آيفون برای اعمال تنظیمات انجام شده

image

 

یکی از مهم ترین امکانات این توییک، تنظیم میزان فاصله اپل واچ از آيفون است. از آن جا که این ویژگی برای باز کردن آيفون به همراه ماسک کاربرد داشته و معمولا در مکان‌های خارج از منزل، افراد مختلف اقدام به زدن ماسک می‌کنند، لذا لزومی ندارد که فاصله اپل واچ و آیفون آن چنان زیاد باشد. لذا با تنظیم این گزینه روی حداقل فاصله ممکن، می‌توانید امنیت این قابلیت را از این طریق تأمین کنید. اگر این مورد را روی فواصل زیاد تنظیم کنید، ممکن است افراد بیشتری غیر از خودتان، اجازه دسترسی به گوشی را پیدا کرده و اقدام به کار با گوشی شما کنند.

بد نیست بدانید که اولین نسخه از توییک Perseus به تازگی ریلیز شده است و این موضوع را می‌توان شروعی مناسب و هیجان انگیز برای کپی برداری از یک قابلیت مفید و کاربردی دانست که در اختیار استفاده کنندگان از نسخه‌های قدیمی پلتفرم آی او اس قرار گرفته است. این توییک به استفاده کنندگان از آيفون‌های جیلبریک شده این امکان را می‌دهد تا بدون آپگرید به آخرین نسخه، از این قابلیت استفاده کنند.

افرادی که علاقمند به استفاده از توییک Perseus هستند، می‌توانند آن را به صورت رایگان از سورس udevs دانلود و روی آيفون خود نصب کنند. بد نیست بدانید که این توییک به صورت کامل با سیستم عامل‌های آي او اس 13 و 14 سازگار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)