خانهاخبار
اسپیس ایکس: پروژه استارلینک فعلا 10 هزار کاربر دارد

اسپیس ایکس: پروژه استارلینک فعلا 10 هزار کاربر دارد

پروژه استارلینک اسپیس ایکس هنوز در مراحل اولیه است، اما طبق اعلام خود این شرکت فعلا هزاران نفر از آن استفاده می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۰

بر اساس اطلاعات موجود در اظهارنامه اسپیس ایکس به FCC، تعداد کاربران شبکه استارلینک این شرکت در ایالات متحده و بقیه دنیا در حال حاضر چیزی بیش از ۱۰ هزار مشترک است. این رقم شاید چندان بزرگ نباشد، ولی از آن‌جایی که خدمات استارلینک هنوز در مرحله بتا قرار دارد و اسپیس ایکس همچنان به ارسال ماهواره‌های بیشتر ادامه می‌دهد، ۱۰ هزار کاربر نوید آینده درخشانی را می‌دهد.

نکته جالب‌تر ادعایی است که اسپیس ایکس درباره عملکرد استارلینک دارد. این شرکت در اظهارنامه خود می‌گوید اکثر مشترکان استارلینک می‌توانند انتظار سرعتی برابر حداقل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه با تاخیر کمتر از ۳۱ میلی‌ثانیه‌ای را داشته باشند. این سرعت دانلود اهمیت بالایی دارد، چون شبکه استارلینک را در رده‌ای بالاتر از اکثر شبکه‌های محلی آمریکا قرار می‌دهد.

این اظهارنامه با هدف دریافت عنوان «اپراتور معتبر ارتباطات» از سوی FCC ارسال شده است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، سرویس استارلینک در شهرهایی مثل نیویورک و تنسی هم عرضه خواهد شد. این شبکه فعلا فقط در مناطق منتخبی در آمریکا و کانادا در دسترس است. هزینه آن ماهانه ۹۹ دلار بوده و برای راه‌اندازی تجهیزات هم باید ۴۹۹ دلار هزینه شود.

با تمام این‌ها هنوز برای نتیجه‌گیری درباره آینده پروژه استارلینک زود است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که بالاخره می‌توانیم این شبکه را در مناطق مختلف آمریکا و دنیا ببینیم یا نه.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)