خانهاخبار
3.2 میلیارد ایمیل و پسورد در بزرگ‌ترین هک تاریخ روی اینترنت قرار گرفت

3.2 میلیارد ایمیل و پسورد در بزرگ‌ترین هک تاریخ روی اینترنت قرار گرفت

هکرها با مجموعه اطلاعاتی موسوم به COMB پایگاه داده‌ای شامل 3.2 میلیارد ایمیل و پسورد را روی اینترنت گذاشته‌اند. این پایگاه داده شامل رخنه‌های اطلاعات شرکت‌های مختلف است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸

اخیرا حجم عظیمی از کش سرقتی اطلاعات کاربران در فضای اینترنت منتشر شده که ۳.۲ میلیارد ایمیل و گذرواژه را در بر می‌گیرد. این پایگاه داده «مجموعه رخنه‌های بسیار» نام گرفته چون به درستی اطلاعات موجود از رخنه‌های قبلی شرکت‌هایی مثل نتفلیکس و لینکدین را به‌صورت یک‌جا ارائه می‌کند.

COMB یا «مجموعه رخنه‌های بسیار» هک یا رخنه اطلاعاتی جدیدی نیست، ولی احتمالا بزرگ‌ترین مجموعه اطلاعات هک‌شده کاربران در تاریخ امنیت سایبری را ارائه می‌کند. در این مجموعه، اطلاعات مربوط به رخنه امنیتی لینکدین در سال ۲۰۱۲، شامل اطلاعات ۱۱۷ میلیون کاربر، و داده‌های احراز هویت نتفلیکس دیده می‌شود.

اگر از گذرواژه‌های تکراری استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که هکرها به اطلاعات شما در سرویس‌های مختلف دسترسی پیدا کنند و حساب‌های مهم‌ترتان را مورد هدف قرار دهند. علاوه بر این، هر کسی که اطلاعاتش در COMB باشد، ممکن است با سیلی از ایمیل‌های فیشینگ و اسپم مواجه شود.

این اتفاق می‌تواند دلیل خوبی برای تغییر گذرواژه ایمیل شما باشد. یک گذرواژه خوب گذرواژه‌ای نیست که فقط در خاطر شما بماند، بلکه باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم باشد. بهترین روش برای استفاده از گذرواژه‌های قدرتمند و یکتا نصب نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه است. این ابزارها می‌توانند گذرواژه‌های قدرتمندی را به شما پیشنهاد کرده و آن‌ها را ذخیره کنند تا نیاز نباشد که همه گذرواژه‌ها را به خاطر بسپارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیما

۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بابووووووو