خانهاخبار
تعداد مشترکان پولی اسپاتیفای از 150 میلیون گذشت

تعداد مشترکان پولی اسپاتیفای از 150 میلیون گذشت

اسپاتیفای در گزارشی تازه اعلام کرده که سال 2020 را با 155 میلیون مشترک پولی به اتمام رسانده و حالا مجموع تعداد کاربران آن حدود 200 میلیون است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

اسپاتیفای به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی دنیا همچنان در مسیر رشد حرکت می‌کند و در آخرین سه‌ماهه سال ۲۰۲۰ نیز این روند صعودی را حفظ کرده است. این پلتفرم سال ۲۰۲۰ را با حدود ۱۵۵ میلیون مشترک پولی به پایان رساند، در حالی که در ماه سپتامبر ۱۴۴ میلیون و در انتهای سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲۴ میلیون مشترک داشت. با این حساب، نرخ رشد مشترکان اسپاتیفای در مقیاس سالانه ۲۴ درصد محاسبه می‌شود.

این سرویس استریم سوئدی برخلاف اپل موزیک و تیدال به‌صورت رایگان هم به کاربران، به‌ویژه کاربران کشورهای در حال توسعه، خدمت‌رسانی می‌کند. این سرویس حالا در مجموع ۱۹۹ میلیون کاربر دارد که رقم آن نسبت به ۱۵۳ میلیون در انتهای سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است.

اروپا و آمریکای شمالی همچنان بزرگ‌ترین و ارزشمندترین بازارهای اسپاتیفای هستند. بازار اروپا اخیرا به روسیه و بازارهای اطراف آن هم کشیده شده و عایدی خوبی برای اسپاتیفای به همراه داشته است. طرح‌های Premium Family و Premium Duo از جمله طرح‌های محبوب این سرویس‌اند و به نظر می‌رسد که تمرکز اسپاتیفای روی پادکست‌ها هم جواب داده، چون حالا ۲.۲ میلیون پادکست روی این پلتفرم وجود دارد و تعداد ساعت صرف‌شده روی این محتواها تقریبا دو برابر شده است.

البته رشد سریع معمولا در شرکت‌های جدیدی مثل اسپاتیفای با هزینه همراه است. این سرویس در سه‌ماهه گذشته ۱۲۵ میلیون یورو زیان داشته که به خودی خود نسبت به زیان ۲۰۹ میلیون یورویی سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

از آن سو، مجموع درآمدهای این شرکت حدود ۲.۱۷ میلیارد یورو بوده که افزایش چشمگیری را نسبت به درآمد ۱.۸۶ میلیارد یورویی در بازه زمانی مشابه سال قبل نشان می‌دهد. اسپاتیفای می‌گوید همچنان در آینده نزدیک اولویت خود را به جای افزایش سود بر جذب مشترکان بیشتر خواهد گذاشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)