خانهاخبار
مدیاتک از اولین مودم 5G موج میلی‌متری خود با نام M80 5G رونمایی کرد

مدیاتک از اولین مودم 5G موج میلی‌متری خود با نام M80 5G رونمایی کرد

مودم جدید مدیاتک M80 5G بالاخره پشتیبانی از شبکه‌های موج میلی‌متری را به صورت مجتمع به چیپست‌های این شرکت می‌آورد و سرعت دانلود و آپلود بالاتری را نسبت به کوآلکام ارائه می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

مدیاتک برای مقابله با انحصار مودم‌های 5G اسنپدراگون کوآلکام بالاخره از اولین مودم 5G موج میلی‌متری خود با نام مدیاتک M80 5G رونمایی کرد. این مودم به‌طور مستقیم به رقابت با مودم اسنپدراگون X60 کوآلکام می‌رود.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، مدیاتک در حال حاضر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیاست، ولی تراشه‌های آن عمدتا در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده استفاده می‌شود. این شرکت حالا با مودم مدیاتک M80 5G می‌خواهد رقابت جدی‌تری در بخش گوشی‌های پرچمدار داشته باشد و به‌ویژه سهم بیشتری از بازار آمریکا را به دست آورد. چون شبکه 5G موج میلی‌متری بیش از همه جا در آمریکا راه‌اندازی شده است.

مدیر فروش مدیاتک در بیانیه‌ای می‌گوید شبکه‌های موج میلی‌متری به رشد خود در بازار آمریکا ادامه می‌دهند. او باور دارد که مودم M80 5G می‌تواند جایگاه خوبی در بازار موج میلی‌متری آمریکا پیدا کند. طبق پیش‌بینی وی، به‌زودی دستگاه‌های 5G بیشتری با چیپست‌های مدیاتک وارد بازار آمریکا می‌شوند.

نمونه‌های چیپست این شرکت در دنباله سال برای مشتریان مدیاتک ارسال می‌شود. در نتیجه، بعید است که به این زودی شاهد عرضه محصولات جدید با مودم M80 باشیم.

image

این شرکت هم‌اکنون دارای مودم 5G هلیو M70 است که از شبکه‌های موج میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. ولی مدیاتک M80 5G ترکیبی از دسترسی به شبکه‌های موج میلی‌متری و زیر ۶ گیگاهرتز را فراهم می‌سازد. مودم M80 به صورت یکپارچه در کنار قطعات دیگری مثل CPU یا GPU روی خود تراشه تعبیه می‌شود. این مودم از دو سیم کارت 5G، شبکه‌های مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) نسل پنجم، و VoNR پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک M80 5G روی کاغذ می‌تواند سرعت دانلود و آپلود ۷.۶۷ و ۳.۶۷ گیگابیت بر ثانیه‌ای را فراهم کند. این در حالی است که حداکثر سرعت دانلود و آپلود مودم X60 کوآلکام به ۷.۵ و ۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. در آن سوی بازار، سرعت دانلود و آپلود در مودم اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ هم به ترتیب ۷.۳۵ و ۳.۶۷ گیگابیت بر ثانیه است. با این حال، باید منتظر آزمایش‌های عملی بمانیم تا ببینیم مدیاتک واقعا توانسته رقبای خود را شکست بدهد یا نه.

مودم M80 همچنین از باندهای زیر ۶ گیگاهرتز، تجمیع فرکانس (CA) در شبکه‌های موج میلی‌متری و اشتراک‌گذاری طیف پویا (DSS) پشتیبانی می‌کند. DSS به اپراتورها اجازه می‌دهد تا روی یک باند شبکه به‌صورت همزمان 4G LTE و 5G را ارائه کنند. این اتفاق به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دیگر نیازی به تخصیص طیف موج‌های خاص و جداگانه برای 4G و 5G نداشته باشند.

افزون بر این، مدیاتک M80 دارای فناوری‌های UltraSave Network Environment Detection و UltraSave Content Awareness است که با توجه به شرایط شبکه به تنظیم توان و فرکانس مصرفی می‌پردازند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)