خانهاخبار
پتنت جدید اوپو با طرحی خلاقانه ثبت شد

پتنت جدید اوپو با طرحی خلاقانه ثبت شد

کمپانی اوپو به تازگی، پتنت طرح مفهومی گوشی هوشمند خود را منتشر کرد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که کمپانی OPPO معمولا با ارائه طرح‌های جدید و خلاقانه به هیچ عنوان بیگانه نیست. گوشی هوشمند Find X با دوربین پریسکوپ پاپ آپ که در سال 2018 معرفی شد یا اسمارت فون Reno در سال 2019، گویای این موضوع هستند. اخیرا شاهد رونمایی از طرح مفهومی گوشی هوشمند رول شونده این کمپانی نیز بودیم.

حالا امروز وب سایت Let’s Go Digital از طرح رندر شده پتنت جدید اوپو پرده برداری کرده است که در آن، تصویری از یک گوشی هوشمند با دوربین پاپ آپ جدیدی را مشاهده می‌کنیم. در این پتنت که در اکتبر 2020 توسط موسسه ثبت پتنت WIPO منتشر شد، اسمارت فونی مشاهده می‌شود که احتمالا به دوربین سلفی پاپ آپ دوگانه مجهز خواهد بود. اتفاقی که پیش‌تر در گوشی هوشمند Vivo V17 Pro شاهد آن بودیم.

اگر با حالت دقیق‌تری به این تصویر نگاه کنید، هیچ لنز دوربینی در قسمت بیرون آمده از بدنه مشاهده نخواهید کرد. بلکه دو لنز سلفی درون بدنه قرار گرفته‌اند که تصویر روبروی این دستگاه را احتمالا از طریق آینه‌های تعبیه شده در قسمت پاپ آپ، دریافت خواهند کرد.

image

 

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دو منشور قرار گرفته در مکانیزم پاپ آپ این محصول، وظیفه رساندن تصویر به لنزهای دوربین را بر عهده خواهند داشت که یکی به سمت جلو و دیگری به سمت عقب قرار گرفته‌اند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود از این حالت هم برای تصاویر سلفی و هم برای تصاویر با دوربین پشت استفاده نمایید. به نظر می‌رسد که دو لنز تعبیه شده درون بدنه، مربوط به دوربین اصلی و اولترا واید باشند.

وب سایت Let’s Go Digital معتقد است که کاربران با استفاده از این سیستم، قادر خواهند بود تا تصاویر 360 درجه‌ای از محیط را به آسانی ثبت و ضبط کنند. همچنین در توضیحات این پتنت آمده است که دکمه قرار گرفته در کنار بدنه، قادر خواهد بود تا به آسانی، امکان سوییچ بین دوربین سلفی یا دوربین پشت را برای کاربر میسر کند.

image

 

پیش‌تر کمپانی‌های سامسونگ و ایسوس در محصولات خود، از مکانیزم موتوری برای تبدیل دوربین اصلی به دوربین سلفی استفاده کرده بودند. هنوز مشخص نیست که آیا ساز و کار جدیدی که توسط کمپانی اوپو اتخاذ شده، روی بهبود این موضوع تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. اما به این ترتیب می‌توان شاهد گوشی‌های هوشمندی بدون هیچ گونه برآمدگی روی بدنه آن‌ها باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)