خانهاخبار
سونی در سال 2020 حدود 4.5 میلیون PS5 فروخت

سونی در سال 2020 حدود 4.5 میلیون PS5 فروخت

سونی در گزارش جدید مالی خود می‌گوید در سال 2020 موفق به فروش 4.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 شده تا این کنسول هم آغازی مشابه نسل قبلی داشته باشد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶

بر اساس اطلاعات منتشره در جدیدترین گزارش درآمدهای سونی، این شرکت در سال ۲۰۲۰ در سراسر دنیا ۴.۵ میلیون PS5 فروخته است. این عدد توانایی فعلی سونی در تولید کنسول جدید آن‌ها را نشان می‌دهد، کنسولی که از زمان عرضه در ماه نوامبر ۲۰۲۰ با محدودیت‌های زیادی روبرو بوده و کاربران به‌سختی می‌توانند آن را تهیه کنند.

میزان تقاضا برای پلی استیشن ۴ در مقیاس سالانه افت چشمگیری داشته است. فروش این دستگاه در سه‌ماهه اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ به ۱.۴ میلیون دستگاه رسیده که افتی ۷۷ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این شرکت در حقیقت در فصل تعطیلات کمتر از سه‌ماهه ژوئیه تا سپتامبر PS4 فروخته که البته این آمار با توجه به عرضه PS5 چندان عجیب نیست.

ولی عملکرد کسب و کار گیمینگ سونی در مجموع خیلی بهتر از پارسال بود. تحلیل‌گر معروف، دنیل احمد، می‌گوید این سه‌ماهه بهترین سه‌ماهه تاریخ پلی استیشن بوده است. میزان درآمدهای این شرکت با رشد ۴۰ درصدی به ۸.۴ میلیارد دلار رسید که بخش عمده آن به خاطر PS5 بود. سود عملیاتی هم به لطف فروش بالاتر بازی‌ها، اشتراک‌های سرویس پلی استیشن پلاس و درآمد بیشتر از سخت‌افزار PS4 با رشد ۵۰ درصدی به رقم ۷۶۳.۳ میلیون دلار رسید.

با این حال، سونی یادآور می‌شود که هزینه‌های عرضه PS5 بخشی از این سود را تحت تاثیر قرار داده، زیرا سخت‌افزار PS5 با قیمتی کمتر از هزینه ساخت آن فروخته می‌شود. این کنسول در کل عملکردی مشابه زمان عرضه PS4 داشته است، چون پلی استیشن ۴ هم در اولین سه‌ماهه زمان عرضه ۴.۵ میلیون دستگاه فروخت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)