خانهاخبار
جف بزوس با کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی آمازون عضو هیئت مدیره خواهد شد

جف بزوس با کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی آمازون عضو هیئت مدیره خواهد شد

جف بزوس در ایمیلی به کارمندان آمازون اعلام کرده که تا سه‌ماهه سوم 2021 مدیرعامل این شرکت باقی می‌ماند و بعد جای خود را به اندی جسی، مدیر خدمات ابری آمازون، می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

مدیرعامل آمازون، جف بزوس، در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری می‌کند ولی به عنوان عضو هیئت مدیره به کار خود ادامه خواهد داد. اندی جسی (Andy Jassy) که در حال حاضر مدیریت بخش «خدمات وب آمازون» (AWS) را برعهده دارد، به جای بزوس مدیرعامل آمازون خواهد شد.

آقای بزوس در ایمیلی درباره این تغییر نوشت: «مدیرعاملی آمازون مسئولیت بزرگ و سنگینی است. وقتی چنین مسئولیتی دارید، به‌سختی می‌توانید توجه خود را به چیز دیگری معطوف کنید. من به عنوان عضو هیئت مدیره در برنامه‌های مهم آمازون دخیل خواهم بود اما زمان و انرژی بیشتری پیدا می‌کنم تا به صندوق خیریه Day 1 Fund, Bezos Earth Fund، بلو اوریجین، واشنگتن پست و سایر علایقم بپردازم.»

بزوس از زمان تاسیس آمازون در سال ۱۹۹۴ مدیرعامل این شرکت بوده و فروشگاه آنلاین خود را از یک کتاب‌فروشی آنلاین ساده به بزرگ‌ترین فروشگاه همه‌جانبه دنیا تبدیل کرده است. آمازون تحت هدایت بزوس بر حوزه فروش اینترنتی سلطه پیدا کرد، زیرساخت مدرن وب را از طریق AWS در دست گرفت، با آمازون پرایم یک امپراتوری اشتراکی گسترده را به وجود آورد، گجت‌های محبوبی مثل اکو و کیندل را به بازار فرستاد، و با کمک سوپرمارکت‌ها و خرید Whole Foods حتی به حوزه خرده‌فروشی‌های فیزیکی ورود کرد.

image

بزوس ۵۷ ساله با موفقیت‌های خود در آمازون تا همین چند وقت پیش ثروتمندترین آدم دنیا بود و هنوز چیزی حدود ۱۸۰ میلیارد دلار دارایی شخصی دارد. کنار‌ه‌گیری از سمت مدیرعاملی و پیوستن به هیئت مدیره به معنای کمتر شدن نقش او از مدیریت روزانه کسب و کارهای این کمپانی ۱.۷ تریلیون دلاری است و به بزوس اجازه می‌دهد تا انرژی و توجه خود را به محصولات و برنامه‌های متفاوتی اختصاص دهد.

اندی جسی در سال ۱۹۹۷ به آمازون پیوست. او از زمان تاسیس بخش خدمات وب آمازون در سال ۲۰۰۳ هدایت آن را برعهده داشت و در سال ۲۰۱۶ رسما عنوان مدیرعاملی AWS را دریافت کند. انتخاب جسی که از ابتدا مدیر کسب و کار خدمات ابری آمازون بوده، به جای مدیران ارشد بخش خرده‌فروشی یا سخت‌افزارهای آمازون، نشان‌دهنده اولویت‌های این شرکت در ادامه مسیر آمازون است.

کسب و کار خدمات ابری آمازون بخش بزرگی از فعالیت‌های این شرکت (و اینترنت) را تشکیل می‌دهد. پیش‌تر در شرکت‌های دیگری مثل مایکروسافت هم دیده بودیم که مدیر بخش خدمات ابری و سرورها، ساتیا نادلا، به سمت مدیرعاملی کل مجموعه درآمد.

البته همان‌طور که گفتیم، جف بزوس هنوز باید چند ماه دیگر آمازون را مدیریت کند و بعد سکان هدایت این غول بزرگ دنیای فناوری را در فصل سوم ۲۰۲۱ به دست اندی جسی بسپارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Pooya

۱۳۹۹/۱۱/۱۵
چقد خوب