خانهاخبار
نینتندو سوئیچ در سه‌ماهه گذشته بالاترین آمار فروش خود را به ثبت رساند

نینتندو سوئیچ در سه‌ماهه گذشته بالاترین آمار فروش خود را به ثبت رساند

کنسول دستی سوئیچ در فصل آخر سال 2020 با ثبت آمار فروش 11.57 میلیونی رکوردی را ثبت کرد که فروش این دستگاه را بالاتر از نینتندو 3DS و 2DS قرار می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۴

نینتندو در سه‌ماهه اخیر ۱۱.۵۷ میلیون کنسول سوئیچ فروخته تا مجموع فروش این دستگاه از ابتدا تاکنون به ۷۹.۸۷ میلیون برسد. این آمار از افزایش ۷ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل خبر می‌دهد و نشان‌دهنده بهترین آمار فروش تاریخ سوئیچ است. با این حساب، نینتندو سوئیچ حالا در آستانه تولد چهار سالگی فروش بیشتری از نینتندو 3DS و 2DS داشته است. اگر این کنسول در فصل بهار عملکرد نرمالی داشته باشد و حداقل ۲.۵ میلیون دستگاه دیگر بفروشد، فروش آن از Game Boy Advance با آمار فروش ۸۱.۵۱ میلیون دستگاه فراتر می‌رود. پس از آن فقط سه دستگاه دیگر یعنی Wii، گیم بوی و خانواده DS بالاتر از این کنسول قرار می‌گیرند.

محبوبیت سوئیچ غافل‌گیرکننده نیست. شرایط همه‌گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و مردم به دنبال روش‌های مختلفی برای سرگرم نگه داشتن خودشان هستند. اگر خانه‌نشین شده باشید، می‌دانید که نعمت برخورداری از کنسول‌های بازی تا چه اندازه عظیم و تاثیرگذار خواهد بود.

با این همه، رکورد فروش سوئیچ همچنان چشمگیر است. نینتندو در سال ۲۰۲۰ بازی‌های بزرگ زیادی برای سوئیچ عرضه نکرد. بله، عناوینی مثل Mario Kart Live: Home Circuit و Pikmin 3 Deluxe بودند اما آن‌ها به ترتیب فقط ۱.۰۸ میلیون و ۱.۹۴ میلیون فروختند. از بازی‌های شخص ثالث این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ می‌توانیم به Immortals Fenyx Rising, Control, John Wick Hex و No More Heroes اشاره کنیم.

با این حال، نینتندو هنوز بازی‌های قدیمی‌تر جذابی دارد که فروش قدرتمند خود را ادامه می‌دهند. Mario Kart Deluxe حالا به فروش ۳۳.۴۱ میلیونی رسیده و Animal Crossing: New Horizons که تقریبا یک سال پیش به بازار آمد از مرز فروش ۳۱ میلیونی گذشته است. در رده سوم Super Smash Bros. Ultimate دیده می‌شود که ۲۲.۸۵ میلیون نسخه فروش داشته و پس از آن The Legend of Zelda: Breath of the Wild را با فروش ۲۱.۴۵ میلیونی و Pokémon Sword and Shield را با فروش ۲۰.۳۵ میلیونی می‌بینیم.

در سه‌ماهه پیش رو بازی‌های مهمی برای سوئیچ منتشر می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Super Mario 3D World + Bowser’s Fury در تاریخ ۱۲ فوریه اشاره کنیم. در ادامه در تاریخ ۲۳ فوریه Persona 5 Strikers و در تاریخ ۲۶ فوریه Bravely Default II به بازار می‌آیند. کمی بعدتر هم کپکام بازی موردانتظار Monster Hunter Rise را روی این پلتفرم عرضه می‌کند که دنباله‌ای بر Monster Hunter: World خواهد بود.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)