خانهاخبار
آیفون ۱۳ می‌تواند یکی از بدترین موارد طراحی آیفون‌های مدرن را برطرف کند

آیفون ۱۳ می‌تواند یکی از بدترین موارد طراحی آیفون‌های مدرن را برطرف کند

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد یکی از مشکلات طراحی آیفون را در نسل بعدی برطرف کند و کاربران را به آرزوی خود برساند
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

بسیاری از ویژگی‌های جالب و جدید و انقلابی وجود دارد که طرفداران اپل دوست دارند در آیفون‌های بعدی مشاهده کنند، اما یک تغییر بسیار ساده‌تر وجود دارد که به نظر می‌رسد بالای لیست باید قرار گیرد. در حالی که بسیاری از دارندگان آیفون به ناچ موجود در بالای گوشی که کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۷ و بعد از معرفی آیفون X که میزبان سنسورهای زیادی است، عادت کرده‌اند اما زمان آن رسیده که در صدد کوچک‌تر کردن این ناچ برآیند.  

image

کاربران ممکن است امسال سرانجام به آرزوی خود دست یابند چرا که گزارش دیگری ادعا می‌کند که آیفون ۱۳ که قرار است سال جاری میلادی عرضه شود از ناچ کوچک‌تری بهره می‌برد. این اولین بار نیست که چنین شایعه‌ای را می‌شنویم چراکه وبلاگ ژاپنی Mac Otakara در اوایل ماه گذشته ادعا کرد که اپل در تلاش است تا اندازه‌ی دوربین TrueDepth را کاهش دهد. این هفته رسانه‌ی DigiTimes نیز با ارائه گزارش دقیق‌تری از چگونگی کوچک‌ کردن ناچ توسط اپل صحبت کرد.

رسانه‌ی دیجی تایمز چندان در این باره توضیح نداده، اما مک رومر پاراگراف‌هایی از این گزارش را به اشتراک گذاشته است:

منابع اعلام کرده‌اند سیستم فیس آیدی نسل بعدی آیفون‌ها با کوچک شدن اندازه‌ی ناچ در بالای صفحه نمایش و تغییر زاویه‌ی لنزها از 5P به 6P تغییراتی در طراحی ایجاد خواهد کرد.

منابع جدید اظهار داشته‌اند طراحی جدید Rx، Tx و سنسور flood illuminator را در همان ماژول دوربین ادغام کرده و مشابه اسکنر لایدار در دوربین پشتی عمل می‌کند.

با فشرده شدن سنسورها و ادغام آن‌ها در یکدیگر اپل دیگر به فضای زیادی برای بریدگی بالای صفحه نمایش احتیاج نخواهد داشت. علاوه بر گزارش‌های دیجی تایمز و Mac Otakara، اطلاعات منتشر شده از توییتر افشاگر معروف یعنی Ice Universe در سال ۲۰۲۰ نیز این ادعا را تایید کرده بود که در آیفون ۱۳ ناچ کوچک‌تری را مشاهده خواهیم کرد. در واقع این گزارش‌ها می‌گویند که عرض ناچ به اندازه‌ی موجود روی آیفون ۱۲ خواهد بود اما ارتفاع آن کمتر خواهد بود و در نتیجه تجربه‌ی کاربری هنگام استفاده از صفحه نمایش کمتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در مورد آیفون ۱۲ نیز چنین شایعاتی وجود داشت، اما با وجود شایعات و ارائه‌ی گزارش‌های منابع مختلف تغییرات خاصی را مشاهده نکردیم. در مورد آیفون ۱۳ گزارش‌هایی از برگرداندن تاچ آیدی نیز وجود دارد که اگر این اتفاق بیفتد باید به کلی شاهد حذف فیس آیدی و ناچ موجود در بالای نمایشگر باشیم. تاچ آیدی مانند گوشی‌های سامسونگ و هواوی به زیر صفحه نمایش منتقل خواهد شد و از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک بهره خواهد جست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)