خانهاخبار
ده رکوردی که توسط اپل در تعطیلات پایان 2020 شکسته شد

ده رکوردی که توسط اپل در تعطیلات پایان 2020 شکسته شد

در این مطلب می‌خواهیم با رکوردشکنی‌های کمپانی اپل که اخیرا اتفاق افتاده، آشنا شویم.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

کوپرتینویی‌ها در سال 2020 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و همین موضوع باعث شد تا رکوردهای زیادی توسط این شرکت آمریکایی شکسته شود. حال در این مطلب، تمامی این موارد را گرد هم آورده‌ایم تا با آن‌ها بیشتر و بهتر آشنا شویم.

اپل در سال 2020 موفق به کسب درآمد 111.4 میلیارد دلاری شد که این موضوع در تاریخچه این کمپانی تقریبا بی سابقه است و همین موضوع باعث شد تا رکورد فروش محصولات یکی پس از دیگری شکسته شود. البته با وجود اینکه مبلغ 111.4 میلیارد دلار رقم بسیار بالایی است، اما هنوز به رکوردی که سابقا توسط این شرکت آمریکایی زده شده، نرسیده است.

درآمد کلی

image

 

در جریان گزارش مالی سه ماهه اول سال 2021، اپل اعلام کرد که موفق به کسب درآمد 111.4 میلیارد دلاری شده است. این اولین باری است که در جریان فروش سه ماهه، میزان درآمد از عدد 100 میلیارد دلار عبور می‌کند. تا پیش از این، رکورد کوپرتینویی‌ها 91.8 میلیارد دلار بود که در سه ماهه منتهی به دسامبر به دست آمده بود.

جالب اینجاست که چنین رکوردی، در جریان پاندمی کرونا، زمانی که اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا درون منزل باقی بمانند، روی داده است. فروش بالای آیپد و مک‌ها، روی این درآمد تأثیر بسیار مثبتی گذاشته، اما همچنان آیفون به عنوان پر فروش ترین و درآمدزا ترین محصول اپل به حساب می‌آید.

درآمد حاصل از فروش آیفون

image

 

در جریان سه ماهه اخیر، اپل شاهد کسب درآمد 65.6 میلیارد دلاری از فروش آیفون‌ها بود. در سال گذشته و در جریان سه ماهه آخر، این رقم به 56 میلیارد دلار رسیده بود.

البته بد نیست بدانید به دلیل پاندمی کرونا، معرفی و فروش آیفون‌ها در سال گذشته میلادی با تأخیر زیادی همراه شد. این بدان معناست که قسمت اعظمی از فروش آیفون‌های جدید به سه ماهه اول سال جدید میلادی منتقل خواهد شد. شایان ذکر است که آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 مینی در تاریخ سیزدهم نوامبر روانه بازار شدند و این دو محصول تنها شش هفته برای عرض اندام و کسب درآمد فرصت داشتند. تیم کوک در جریان سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که مشکلات پیش آمده در جریان تولید، روی میزان فروش آیفون 12 پرو تأثیر منفی گذاشت.

رکورد محصولات اکتیو شده: آيفون و سایر محصولات

image

 

در جریان تماس تلفنی به جهت اعلام گزارش مالی، تیم کوک اعلام نمود که تعداد محصولات اکتیو شده به 1.65 میلیارد عدد رسیده است. این رقم شامل تمامی گجت‌های تولید شده توسط کمپانی اپل می‌شود.

بد نیست بدانید که آیفون به تنهایی، توانسته به رکورد 1 میلیاردی در حوزه اکتیو شدن برسد که این موضوع در سال گذشته، به عدد 900 میلیون رسیده بود.

درآمد حاصل از فروش مک‌ها

image

 

اپل در حوزه فروش مک‌ها، آنچنان که باید و شاید موفق به شکاندن رکورد خود نشد. اما در سه ماهه منتهی به دسامبر، این رکورد برای اولین بار شکسته شد و درآمد 8.7 میلیارد دلاری نصیب این شرکت آمریکایی شد. بد نیست بدانید که فروش مک‌ها نسبت به پایان سال 2019، حدودا 41 درصد افزایش پیدا کرده است.

مطمئنا می‌دانید که اپل در جریان سه ماهه اخیر، مک‌های جدید که به پردازنده اختصاصی اپل سیلیکون با نام M1 مجهز بودند را عرضه کرد.

درآمد حاصل از سرویس‌های مختلف

image

 

اپل در سه ماهه پایانی سال 2020، توانست حدودا 15.8 میلیارد دلار در حوزه ارائه خدمات و سرویس‌های مختلف درآمد کسب کند.

باندل اپل وان که در ماه دسامبر در دسترس کاربران قرار گرفت، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تخفیف‌هایی که کوپرتینویی‌ها برای آن در نظر گرفته بودند، بسیاری از خریداران را نسبت به تهیه آن‌ها مجاب می‌کرد.

درآمد حاصل از فروش لوازم پوشیدنی و تجهیزات مرتبط به خانه هوشمند

image

 

اپل توانست در حوزه محصولات پوشیدنی و لوازم مرتبط با خانه هوشمند نیز رکوردی جدید از خود بر جای گذارد. رشد 30 درصدی درآمد اپل در این زمینه، باعث شد تا درآمد 13 میلیارد دلاری نصیب کوپرتینویی‌ها شود. حال بد نیست بدانید تک تک محصولات حاضر در این دسته بندی نیز به خودیِ خود، توانست تا رکوردی جدید را به ثبت برسانند. این موارد شامل اپل واچ، ایرپادز و هدفون‌های بیتس می‌شود. همان طور که می‌دانید، اپل در سال 2020 از سری ششم اپل واچ به همراه اپل واچ SE رونمایی کرد.

اپل همچنین در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی، هدفون بی سیم ایرپادز مکس را نیز به صورت رسمی معرفی کرد که عرضه آن احتمالا تا ماه آوریل سال جاری به طول خواهد انجامید.

image

 

لوازمی که در حوزه خانه هوشمند قرار می‌گیرند، شامل اپل تی وی، هوم پاد و هوم پاد مینی می‌شود. لوازم جانبی اپل شامل مگ سیف، مگ سیف دوئو و قاب‌های مگ سیف نیز در سه ماهه پایان سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شدند.

درآمد حاصل از فروش محصولات در کشور چین

image

 

در جریان سه ماهه اخیر، کوپرتینویی‌ها موفق به جذب درآمد 21 میلیارد دلاری از کشور چین شدند که به گزارش بسیاری از تحلیل گران، قسمت اعظم این درآمد به فروش آیفون‌ها مربوط می‌شود.

درآمد حاصل از فروش آيپد در کشور ژاپن

image

 

در حالی که میزان فروش کلی آیپد و درآمد حاصل از آن قادر به ثبت رکوردی جدید نبود، اما میزان افزایش فروش 41 درصدی آن به صورت جهانی، مطمئنا مدیران اپل را خوشحال کرده است. همچنین تبلت کوپرتینویی‌ها در کشور ژاپن، در سه ماهه اخیر عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته و درآمد حاصل از این موضوع، رکوردی جدید را برای آن‌ها به ثبت رسانده است.

بهبود سخت‌افزاری آیپدها در سال 2020، پیشرفته شدن سیستم عامل iPadOS و پشتیبانی از ماوس و امکانات متفاوت مرورگر سافاری، از جمله عوامل تأثیرگذار در این حوزه به حساب می‌آيد.

درآمد حاصل از سرویس AppleCare

image

 

درآمد اپل از خدمات AppleCare نیز رکوردی جدید را به ثبت رسانده است. این موضوع با توجه به تعطیلی برخی اپل استورها در ایالات متحده و کشورهای اروپایی انجام شده است. کاربران می‌توانند خدمات AppleCare+ را به صورت آنلاین یا از طریق فروشگاه‌های سوم شخص سفارش دهند. در سال‌های اخیر، کوپرتینویی‌ها خدمات ماهانه AppleCare+ را برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند و به این ترتیب، برخی کاربران این گزینه را به بیمه دستگاه خود ترجیح می‌دهند.

تماس‌های فیس تایم

image

 

اپل اعلام نمود که در جریان تعطیلات سال جدید میلادی، رکورد تماس‌های فیس تایم شکسته شد. تیم کوک در تماس اخیر خود اعلام کرد از آنجا که ویروس کرونا بسیاری از افراد را از یکدیگر دور نگه داشته، لذا تماس‌های فیس تایم در جریان تعطیلات کریسمس به اوج خود رسید. متأسفانه مدیر عامل کمپانی اپل، اشاره‌ای به تعداد تماس‌های فیس تایم برقرار شده نکرد.

البته عدد به دست آمده آنچنان که باید و شاید مهم نبوده و چنین رکوردی هم دور از انتظار نیست. همان طور که اشاره شد، پاندمی کرونا بسیاری از خانواده‌ها را از هم دور نگه داشت و همین موضوع، باعث شده تا تماس‌های تصویری یا صوتی به شدت افزایش پیدا کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)