خانهاخبار
دوربین ماژولار شیائومی در پتنت‌ها رویت شد

دوربین ماژولار شیائومی در پتنت‌ها رویت شد

شیائومی قصد دارد تا گوشی هوشمندی با دوربین ماژولار را به تولید برساند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۲

رقابت برای تولید محصولاتی با نمایشگر یکپارچه و حاشیه‌هایی فوق العاده کم، سبب خلق ایده‌ها و نوآوری‌هایی از سوی کمپانی‌های سازنده اسمارت فون‌ها شده است. یکی از این شرکت‌ها، برند شیائومی است که این روزها با مقوله نوآوری و خلق ایده‌های جدید به هیچ عنوان بیگانه نیست و در پتنتی که به تازگی توسط مسئولان این کمپانی به ثبت رسیده، شاهد گوشی هوشمندی با دوربین ماژولار هستیم که امکان جدا شدن از بدنه و جایگزین شدن با مدلی دیگر را دارا است.

دوربین سلفی، یکی از بزرگ ترین مشکلات برای رسیدن به نمایشگری یک پارچه به حساب می‌آید. تا به حال شاهد ارائه روش‌های مختلفی از جمله ایجاد بریدگی درون نمایشگر یا مجهز شدن گوشی‌های هوشمند به سیستم پاپ آپ بوده‌ایم که این موارد، کاملا مقطعی بوده و باید در نهایت راهی برای رسیدن به هدف یاد شده وجود داشته باشد. به گفته وب سایت 91 Mobiles، مهندسان شیائومی قصد دارند تا به کمک استفاده از تکنولوژی ماژولار، دوربین اسمارت فون‌ها را به صورت جدا شونده طراحی کرده و به این ترتیب، این قطعه سخت‌افزاری قرار گرفته در پشت بدنه قابلیت جدا شدن را دارا خواهد بود. به این ترتیب در هنگام نیاز، شما قادر خواهید بود تا دوربین را از پشت بدنه جدا کرده و به قسمت بالایی چسبانده و به این تریب، امکان استفاده از آن به عنوان دوربین سلفی فراهم می‌شود.

این پتنت شامل تصاویر متعددی است که در آن‌ها، یک دوربین دوگانه را مشاهده می‌کنیم که از طریق نیروی مغناطیسی به قسمت بالایی گوشی هوشمند چسبیده و نقش دوربین سلفی را ایفا می‌کند. در توضیحات پتنت آمده است که دوربین یاد شده از طریق فناوری بی‌سیم (به کمک وای فای، بلوتوث، NFC یا ترکیبی از این موارد) به اسمارت فون اصلی متصل شده و کارایی خود را از این طریق پیدا می‌کند.

image

 

یکی از بزرگ ترین اهداف این روش، رسیدن به نمایشگر یکپارچه، بدون حاشیه و بدون هر گونه بریدگی، ناچ و پانچ هول است. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با گوشی هوشمندی با صفحه نمایش یک پارچه روبرو هستیم که اثری از هیچ گونه بریدگی یا ناچ درون آن دیده نمی‌شود و تمام قسمت‌های آن، به پیکسل‌های نمایشگر اختصاص یافته است.

البته این ساختار مغناطیسی اولین بار نیست که مشاهده می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، موتورولا در سال 2016 با همکاری Hasselblad، محصولی با نام Moto Mod را طراحی کرده بود که به زوم اپتیکال 10 برابری مجهز بود. گوشی هوشمند اسنشال فون (Essential Phone) نیز به دوربین 360 درجه‌ای مجهز بود که از طریق پین‌های فلزی، به گوشی هوشمند مربوطه متصل می‌شد.

مسلما می‌دانید که پتنت ثبت شده از سوی شیائومی، به لوازم جانبی خاصی اشاره ندارد. بلکه دوربین اصلی دستگاه با قابلیت جدا شوندگی طراحی می‌شود و این موضوع، ظاهر داستان را به بالکل تغییر می‌دهد. مطمئنا استفاده از دوربین‌های اصلی برای شکار تصاویر سلفی، راهکار کاملا خلاقانه‌ای به حساب می‌آید که به مذاق کاربران خوش خواهد آمد و از طرف دیگر، شاهد بهبود کیفیت تصاویر سلفی خواهیم بود.

این تکنولوژي امکانات جدید و نابی را با خود به همراه دارد، اما از سوی دیگر سوال‌هایی در اذهان کاربران شکل می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا این ارتباط بی‌سیم به قدری قوی است که سبب ایجاد اختلال یا لگ در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری نشود؟
  • لنز‌ها با چه ابعادی، امکان قرارگیری در این سیستم ماژولار را خواهند داشت؟
  • اگر این قطعه جداشونده روزی گم شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ظاهرا مسئولان شیائومی این طرح را حدودا 6 ماه پیش به ثبت رسانده‌اند و امروز، شاهد انتشار آن هستیم. بد نیست بدانید که این پتنت در کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی به ثبت رسیده است.

مطمئنا در حال حاضر،‌ هیچ یک از این طرح‌ها آمادگی تبدیل شدن به یک مدل واقعی و تجاری را ندارند. اگر شیائومی روزی اقدام به فروش پتنت‌های ثبت شده نماید، مطمئنا با دنیای عجیب و غریبی روبرو خواهیم بود. با وجود این تصاویر و پتنت‌ها، می‌توانیم به آینده کمپانی شیائومی شدیدا امیدوار باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)