خانهاخبار
برای عکاسی در طبیعت چه تجهیزاتی لازم است

برای عکاسی در طبیعت چه تجهیزاتی لازم است

عکاسی در طبیعت یکی از شیوه‌های عکاسی است که افراد حرفه‌ای در این حوزه نیز به آن علاقه زیادی دارند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
image

برای عکاسی در طبیعت چه تجهیزاتی لازم است؟

عکاسی در طبیعت یکی از شیوه‌های عکاسی است که افراد حرفه‌ای در این حوزه نیز به آن علاقه زیادی دارند. در این سبک از عکاسی فرصت بیشتری برای خلق و اجرای ایده‌های جدید دارید و می‌توانید تصاویر به یادماندنی و خلاقانه‌ای را ثبت کنید. عکاسی در طبیعت اگرچه در شمار یکی از جذاب‌ترین سبک‌های عکاسی به شمار می‌رود اما چندان ساده نیست. در حقیقت این شیوه از عکاسی پر از جزئیات و نکات قابل توجه است که با رعایت آن‌ها می‌توانید آلبومی ماندگار برای خود ایجاد کنید. اما اجرای فنون و تکنیک‌های عکاسی در طبیعت بدون داشتن ابزار ممکن نیست. بنابراین اگر قصد عکاسی در طبیعت را دارید، باید با لیست وسایل مورد نیاز آشنایی داشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه ابزاری به شما در ثبت عکس‌های زیبا در طبیعت کمک خواهد کرد. بنابراین قبل از اینکه کوله دوربین خود را برای سفر به طبیعت جمع آوری کنید، این چک لیست را بررسی کنید.

انواع لنز موردنیاز برای عکاسی منظره؛ دوربین حرفه‌ای خوب بخریم یا لنز خوب؟

بدون دوربین عکاسی مطمئن و با کیفیت نمی‌توانید قدم ابتدایی را بردارید. اما بر خلاف تصور لازم نیست برای ثبت یک تصویر منحصر به فرد از یک منظره، دوربین فوق حرفه‌ای داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که دوربین عکاسی را از دسته ابزارهای عکاسی متوسط انتخاب کنید. دوربین‌هایی با مدل‌های متوسط می‌توانند هم تصاویر دلخواه شما را ثبت کنند و هم نیازهای شما در زمینه عکاسی را رفع کنند.

در حقیقت بهتر است هزینه اصلی را به جای خرید دوربین چند ده میلیونی، برای خرید انواع لنز و یا وسایل هیجان انگیرتری مانند خرید هلی شات صرف کنید.

image

بهترین لنز برای عکاسی در فضای باز

لنزهای مختلف با توجه به ویژگی‌های عدسی و نقاط کانونی، برای نوع خاصی از تصاویر مناسب هستند. اما حضور این لنزها مثل یک اهرم قدرت و هنر برای شما عمل خواهد کرد. به ویژه اگر قصد عکاسی از فضاهایی مانند دشت، ساحل و فضاهایی با چند نقطه مرکزی مهم را دارید باید در کوله پشتی خود انواع لنز را داشته باشید.

لنز استاندارد معمولا ساده‌ترین لنز است که می‌تواند عکس‌هایی واقعی در فضای باز برای شما ثبت کند. اما یکی از لنزهایی که به ثبت تصاویر شگفت انگیز کمک می‌کند، لنز واید و اولترا واید است. این لنزها همانطور که از نامشان پیداست، قاب وسیع‌تری دارند و می‌توانند نقاط کانونی بیشتری را در خود جای دهند. با این لنزها می‌توانید عکس‌هایی با سبک پرسپکتیو را به ثبت برسانید.

عکاسی در فضای باز با گوشی هوشمند؛ بدون دوربین حرفه‌ای عکس حرفه‌ای بگیرید

اگر دوربین حرفه‌ای ندارید نیز می‌توانید با کمک گوشی هوشمند خود، تصاویر زیبایی را در طبیعت ثبت کنید. بنابراین هنگام سفر به طبیعت، موبایل خود را به طور کامل شارژ کنید یا پاوربانک همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید که از خودتان در طبیعت عکس بگیرید، مهم‌ترین بخش یعنی تنظیم نور را جدی بگیرید. سعی کنید به جای استفاده از فلش موبایل، با نور طبیعی عکاسی کنید. برای عکاسی با گوشی موبایل در نور طبیعی و به ویژه زیر نور خورشید، پیشنهاد می‌کنیم که یک صفحه رفلکس نور داشته باشید. با این کار نور طبیعی به درستی و تعادل روی عکس پرتره شما در طبیعت اثر خواهد گذاشت.

یکی دیگر از مزایای عکاسی با گوشی هوشمند در طبیعت این است که می‌توانید آن را به سادگی با ابزارهایی مانند پهپاد دوربین دار هماهنگ کنید. اتصال این دوربین پرنده به موبایل باعث می‌شود که با هدایت مستقیم شما، تصاویر زیبا و منحصر به فردی از زاویه بالا بیندازید.

سه پایه؛ مهم‌ترین ابزار برای ثبت تصاویر متعادل

بسیاری از افرادی که به تازگی به دنیای عکاسی وارد می‌شوند، تصور می‌کنند که استفاده از سه پایه برای عکاسی، مهارت آن‌ها را زیر سوال خواهد برد. این باور نادرست باعث می‌شود تا فرصت‌های مهم در عکاسی با کیفیت را از دست بدهید.

حقیقت این است که سه پایه یکی از مهم‌ترین ابزارهای حرفه‌ای در عکاسی است. این ابزار به ویژه در عکاسی فضای باز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین سه پایه دوربین و یا گوشی هوشمند در شمار لوازم ضروری برای عکاسی در طبیعت است. در حقیقت این ابزار به شما کمک می‌کند تا چارچوب تصویر شما متعادل، حرفه‌ای و به دور از لرزش باشد.

image

لوازم متفاوت برای عکاسی در طبیعت؛ خلاق و حرفه‌ای باشید

بعضی از ابزارهای جانبی می‌توانند جعبه ابزار مورد نیاز شما برای عکاسی در طبیعت را کامل کنند. برای مثال شاتر کابلی ممکن است وسیله‌ای غیرضروری به نظر برسد. اما این وسیله در عکس برداری از طبیعت سرعت شما را بالا می‌برد و می‌تواند فرصت خلق تصاویر آنی و لحظه‌ای را فراهم کند.

انواع فیلتر لنز دوربین نیز می‌تواند به شما در نورپردازی و ثبت تصاویری با رنگ و لعاب زیبا کمک می‌کند. بنابراین با توجه به این ابزارهای کمکی، یک عکاسی خوب در طبیعت را تجربه خواهید کرد.

عکاسی با هلی شات در طبیعت؛ عکس‌هایی که شما را خاص می‌کند

کمک گرفتن از ابزارهای مورد نیاز عکاسی در طبیعت، باعث خلق تصاویری متفاوت از طبیعت خواهند شد. اما با کمک بعضی از لوازم مدرن عکاسی مانند انواع هلی شات، یک روز ماندگار خواهید داشت. چراکه این وسیله می‌تواند به شما در ثبت تصاویری متفاوت از نمای بالا و کلی طبیعت به شما کمک کند.

برای خرید انواع هلی شات و کوادکوپتر می‌توانید به سایت با سابقه و معتبر پریماتوی سر بزنید. در این سایت انواع هلی شات با ویژگی‌های متنوع از بهترین برندها را خواهید دید. علاوه بر هلی شات و انواع پهپاد، لوازمی مانند ماشین‌های RC نیز در سایت پریماتوی به فروش می‌رسد. برای اطلاع از قیمت ماشین کنترلی و انواع پهپاد به سایت پریماتوی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 021-28427412 تماس بگیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)