خانهاخبار
شکایت شیائومی از آمریکا به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه

شکایت شیائومی از آمریکا به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه

کمپانی شیائومی به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه، از آمریکا شکایت کرد.
۱۳۹۹/۱۱/۱۱

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که ترامپ در آخرین روزهای رئیس جمهوری خود در ایالات متحده و پیش از ترک کاخ سفید، یکی دیگر از شرکت‌های چینی با نام شیائومی را به لیست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرد. وی دستور داد که همه آمریکایی‌ها از هر گونه سرمایه گذاری در 9 شرکت چینی که با گفته می‌شود با ارتش این کشور ارتباط دارند، صرف نظر کنند. یکی از این شرکت‌های اضافه شده به لیست سیاه، کمپانی شیائومی بود. به دلیل اعمال تحریم جدید، کلیه افراد آمریکایی باید سهام خود در این شرکت را فروخته و کلیه درآمدهایی که از این شرکت به دست می‌آورند را تا تاریخ یازدهم نوامبر 2021 واگذار نمایند.

image

 

پس از این که چنین خبری در رسانه‌ها عنوان شد، مسئولان شیائومی وارد عمل شده و اقرار کردند که این شرکت، کاملا تابع قوانین تجاری بوده و مطابق با قوانین و مقررات مربوط به حوزه‌های قضایی عمل کرده است. آن‌ها این موضوع را مجددا تأکید کردند که محصولات و خدمات ارائه شده توسط این شرکت، برای استفاده غیر نظامی و تجاری ارائه می‌شود. همچنین مسئولان شیائومی تأیید کرده‌اند که متعلق به ارتش چین نبوده، تحت کنترل یا وابسته آن‌ها نیستند و برند شیائومی به هیچ عنوان، یک شرکت نظامی کمونیست چینی تعریف شده و تحت نظر NDAA نیست. این شرکت اقدامات مناسبی را برای محافظت از منافع شرکت و سهامدارانش انجام خواهد داد.

به گزارش بلومبرگ، شیائومی به عنوان سومین تولید کننده گوشی هوشمند در سراسر دنیا، شکایت خود مبنی بر این مورد را به دادگاه ارائه کرده و از آن‌ها درخواست کرده است تا نام این کمپانی از لیست سیاه خارج شود. در این دادخواست، آقای لوید آستین به عنوان وزیر دفاع و جانت یلن به عنوان وزیر خزانه به عنوان متهمان این پرونده ذکر شده‌اند. حتی اگر این دو در زمان حال موقعیت گذشته خود را از دست داده و سمتی نداشته باشند، اما به عنوان متهم پرونده شناسایی خواهند شد. چرا که در زمان دولت ترامپ، آن‌ها روی کار بوده و چنین دستوراتی را اجرایی کرده‌اند. آستین و یلن توسط جو بایدن، در سمت‌های خود باقی ماندند. چنین دستوری، پنج روز پس از اضافه شدن شیائومی به لیست سیاه صادر شد.

image

 

این موضوع از اهمیت بالایی برای برند چینی یاد شده برخوردار است. مسئولان شیائومی در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که این برند در صورت چنین اتفاقی، ضررهای جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد. محبوبیت شیائومی مخصوصا در کشور هند به عنوان دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند در حال افزایش است و چنین اتفاقی، می‌تواند صدمات سختی به آن‌ها وارد کند. همزمان با بالا رفتن متوسط دستمزد در کشور هند تا حدود 2000 دلار آمریکا، میزان فروش محصولات این کمپانی در کشور یاد شده تا حد زیادی بالا رفته است.

از آن جا که این دستور از کشور آمریکا صادر شده است، لذا بد نیست بدانید که امکان فروش گوشی‌های هوشمند این برند چینی نیز در ایالات متحده میسر نبوده و تنها پاور بانک‌ها و می بند شیائومی در کشور آمریکا به فروش می‌رسد.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، شرکت‌های چینی فعال در حوزه ارتباطات مانند هوآوی و ZTE به دلایل امنیتی، به لیست سیاه ایالات متحده اضافه شدند. به این ترتیب کمپانی هوآوی شرکای آمریکایی خود مانند گوگل را از دست داد و همین موضوع باعث شد تا روند تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند توسط این شرکت چینی با اختلال جبران ناپذیری روبرو شود. همین امر سبب شد تا هوآوی، برند زیرشاخه خود با نام Honor را به فروش برساند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)