خانهاخبار
سود AMD در سه‌ماهه چهارم 2020 افزایشی 1000 درصدی داشته است

سود AMD در سه‌ماهه چهارم 2020 افزایشی 1000 درصدی داشته است

شرکت AMD در گزارش جدید درآمدهای خود مدعی است که در فصل گذشته با افزایش خیره‌کننده رقم سودهای دریافتی مواجه شده، رقمی که از تمامی پیش‌بینی‌های آن‌ها فراتر رفته است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰

شرکت AMD مستقر در کالیفرنیا امروز با انتشار گزارش درآمدهای سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ خود از اعداد و ارقام جالب توجهی خبر داد. این شرکت پارسال سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده بود و امسال به لطف استقبال کاربران از کنسول‌های بازی پلی استیشن و ایکس باکس، و کامپیوترهای قدرتمند رومیزی ثمره تلاش‌های خود را می‌بیند.

گزارش درآمدهای فصل اخیر AMD نشان می‌دهد که این شرکت توانسته بهتر از تمامی فصول مالی سال ۲۰۲۰ عمل کند. درآمد آن‌ها در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ حدود ۳.۲ میلیارد دلار بوده که تقریبا ۵۳ درصد از رقم ۲.۱ میلیارد دلاری سه‌ماهه سوم امسال بیشتر بوده است. مقدار سود هم از ۱۷۰ میلیون دلار در سه‌ماهه سوم به ۱.۷۸ میلیارد دلار در سه‌ماهه چهارم رسیده که نشانگر رشدی ۹۴۸ درصدی است.

اگر بخواهیم این عملکرد را با سال گذشته مقایسه کنیم، درآمد AMD در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۴۵ درصدی از ۶.۷ میلیارد دلار به ۹.۷۶ میلیارد دلار رسیده بود. مقدار سود نیز با افزایش ۶۳۰ درصدی از ۳۴۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به ۲.۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ جهش پیدا کرده بود.

AMD می‌گوید سود آن‌ها شامل درآمد معاف از مالیات فصل تعطیلات به مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار بوده و در بخشی از گزارش ارزشیابی این شرکت محاسبه شده است. به گفته این کمپانی آمریکایی، گزارش جدید درآمدهای AMD رکوردی را به ثبت رسانده که فراتر از تمامی انتظارات آن‌ها بوده است. AMD انتظار داشت که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا میزان تقاضای بازار را کاهش دهد.

گفتنی است که اگرچه AMD بیش از ۵۰ درصد درآمدهای فصل چهارم خود را از بخش رایانش و کارت‌های گرافیک به دست آورده ولی در حال حاضر سوای از بحث تولید تراشه‌های مصرفی با نگرانی‌هایی در کسب و کار خود روبرو است. درآمد قدرتمند سه‌ماهه چهارم AMD تا حد زیادی وابسته به فروش خوب پردازنده‌های Ryzen بوده است.

با این همه، AMD همچنان با مشکلاتی در زمینه تامین برخی از محصولات پرطرفدار خود از جمله کارت‌های گرافیک سری Radeon 6000 و Radeon HD 7970 روبرو است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)