خانهاخبار
اندروید 12 احتمالا سیستم جامعی برای تنظیم تم رنگی سیستم خواهد داشت

اندروید 12 احتمالا سیستم جامعی برای تنظیم تم رنگی سیستم خواهد داشت

بر اساس گزارشی تازه به نظر می‌رسد که نسخه بعدی اندروید سیستمی بومی برای تنظیم تم رنگی سیستم دارد و امکانات شخصی‌سازی بیشتری را فراهم می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰

گوگل با اندروید ۱۰ از حالت تیره‌ای رونمایی کرد که فشار را از روی چشمان کاربر برمی‌داشت و اجازه می‌داد تا فرد مدت زمان طولانی‌تری با دستگاه کار کند. حالا این شرکت در اندروید ۱۲ در حال کار روی سیستم شخصی‌سازی جامع‌تری است که امکان تغییر رنگ اپلیکیشن‌های سازگار را فراهم می‌کند.

در گوشی‌های پیکسل امروزی می‌توانید رنگی را به عنوان لحن کلی شماری از بخش‌های سیستم از جمله Quick Settings انتخاب کنید. ولی تنظیمات بومی دستگاه محدودیت‌های زیادی برای تغییر شمای کلی سیستم دارد. حالا گزارش شده که گوگل در اندروید ۱۲ مشغول کار روی سیستم تنظیم تم ویژه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا رنگ‌های اصلی و فرعی مدنظر خود را انتخاب و آن‌ها را در تمام دستگاه اعمال کنید. رنگ اصلی می‌تواند چیزهایی مثل رنگ پس‌زمینه پنل نوتیفیکیشن‌ها و بخش Quick Settings را عوض کند.

در ادامه تصاویری را مشاهده می‌کنید که وب‌سایت 9To5Google ساخته و احتمالا چیزی شبیه خروجی سیستم تنظیم تم اندروید ۱۲ خواهد بود. در تصویر اول سایه آبی رنگ توئیتر با رنگ «فضایی» گوشی‌های پیکسل ترکیب شده است. در تصویر دوم شمایی از رنگ سبز را با سبک Material Design می‌بینید.

image
image

تعداد رنگ‌هایی که از طریق این سیستم در اختیار شما قرار می‌گیرد بسته به برند سازنده دستگاه‌ها و احتمالا مدل هر دستگاه تغییر خواهد کرد. متاسفانه به نظر نمی‌رسد که شرکت‌ها اجازه بدهند تا هر کاربر بتواند رنگ مختص خودش را تولید کند. ولی آن‌چه سیستم تنظیم تم اندروید ۱۲ را خاص می‌کند این است که رنگ‌های انتخابی شما به عنوان رنگ اصلی و فرعی در دسترس توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد. با این حساب، توسعه‌دهندگان هم بهتر می‌توانند خود را با تم‌های مدنظر کاربران تطبیق بدهند.

برای مثال، اپلیکیشن‌هایی که برای اندروید ۱۰ به بالا ساخته شده‌اند می‌دانند که چه زمانی از حالت تیره و چه زمانی از حالت روشن استفاده می‌کنید و از روی همین مسئله می‌توانند خود را با آن‌چه هر اپلیکیشن حالت تیره می‌نامد تطبیق دهند. با این حال، حالت تیره موضوعی نسبتا سلیقه‌ای است و بهترین ترکیب آن از نظر هر کاربر فرق می‌کند. برخی از کاربران ترکیبی از مشکی و خاکستری و برخی مشکی و آبی را ترجیح می‌دهند، در حالی که بقیه می‌گویند حالت تیره واقعی مشکی صفحات AMOLED است.

حالا به جای این که توسعه‌دهندگان برای سلیقه کاربران تصمیم‌گیری کنند، خود کاربران می‌توانند انتخاب کنند که دوست دارند چه رنگی را پیش روی چشمان خود ببینند. این سطح عمیق از شخصی‌سازی می‌تواند روی اپلیکیشن‌های شخص سوم هم اثر بگذارد. کاربران پیش‌تر برای انجام این کار از ابزار Substratum استفاده می‌کردند که قابلیت تنظیم تم را فراهم می‌کند.

تفاوت کلیدی میان قابلیت بومی تنظیم تم اندروید ۱۲ و Substratum این است که Substratum همه اپلیکیشن‌ها را مجبور می‌کند که شکل خاصی داشته باشند، اما سیستم شخصی‌سازی اندروید ۱۲ به عنوان بخشی از API اندروید این تم‌های جدید را به اپلیکیشن‌ها پیشنهاد می‌کند.

image

نکته جالب این‌که رنگ‌های تم اندروید ۱۲ را می‌توان به‌صورتی تنظیم کرد که به‌شکل خودکار بر اساس والپیپر فعلی شما انتخاب شوند. زمانی که والپیپر را تغییر می‌دهید، اندروید رنگ سیستم را به رنگی که مشابه پالت رنگی والپیپر باشد تغییر می‌دهد تا همه چیز یک‌شکل به نظر برسد.

اندروید ۱۲ هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و ممکن است گوگل سیستم تنظیم تم را در مراحل بعدی از آن حذف کند. نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ احتمالا ماه آینده منتشر می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)