خانهاخبار
گزارش درآمدهای فصل اول 2021 اپل منتشر شد؛ تعداد آیفون‌های فعال از 1 میلیارد گذشت

گزارش درآمدهای فصل اول 2021 اپل منتشر شد؛ تعداد آیفون‌های فعال از 1 میلیارد گذشت

اپل امروز با انتشار گزارش‌های درآمدهای سه‌ماهه نخست سال مالی 2021 خود از دو اتفاق مهم خبر داد. یکی مربوط به ثبت بیشترین درآمد فصلی تاریخ آن‌ها و دیگری مربوط به مجموع تعداد آیفون‌های فعال است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰

اپل بالاخره نتایج عملکرد مالی خود در سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرد. این شرکت در بازه زمانی ماه اکتبر، نوامبر و دسامبر به دو دستاورد مهم رسیده است. این شرکت نه تنها موفق شد برای اولین بار در تاریخ فعالیت‌های خود میزان درآمدهای فصلی را از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار بگذراند، بلکه حالا اعلام کرده که تعداد کاربران فعال آیفون نیز از آستانه ۱ میلیارد نفر گذشته است.

اپل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ درآمدی ۱۱۱.۴۴ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده که ۲۸.۶ میلیارد دلار آن سود بوده است. این شرکت در بازه زمانی مشابه پارسال ۹۱.۸ میلیارد دلار درآمد و ۲۲.۲ میلیارد دلار سود کسب کرده بود. اپل در این گزارش از رشد قابل توجه محصولات پوشیدنی، آیفون و خدمات خود خبر داده است.

این شرکت در طول سه ماهه اخیر چند محصول جدید از جمله آیپد ایر ۴، مک‌بوک‌های M1، مک مینی، سری آیفون ۱۲ و باندل خدماتی اپل وان را معرفی کرد که عرضه‌کننده سرویس‌های مختلف اپل است. اپل وان در ازای دریافت ماهانه ۱۵ دلار امکان دسترسی به اپل موزیک، تی‌وی پلاس، آرکید و ۵۰ گیگابایت ظرفیت آیکلود را ممکن می‌کند. بالاترین مدل باندل اپل وان با قیمت ماهانه ۳۰ دلار به کاربر اجازه می‌دهد تا به ۲ ترابایت ظرفیت آیکلود، اپل نیوز پلاس و فیتنس پلاس دسترسی داشته باشد.

فروش مک و آیپد هم رشد قابل توجهی داشته چون مردم در دوران کرونا به دلیل خانه‌نشینی نیازمند ابزارهای تازه بوده‌اند. تیم کوک در مصاحبه‌ای با رویترز می‌گوید اپل در فصل گذشته ۱.۶۵ میلیارد دستگاه فعال داشته که ۱ میلیارد آن‌ها آیفون بوده است. مدیرعامل اپل مدعی است که چینی‌ها استقبال بسیار خوبی از آیفون‌های جدید کرده‌اند؛ بسیاری از کاربران اندروید به پلتفرم iOS آمده‌اند و کسانی که آیفون قدیمی داشتند امسال آیفون جدید را تهیه کرده‌اند.

اپل سال‌هاست که دیگر تعداد فروش آیفون‌ها را اعلام نمی‌کند، ولی این محصول احتمالا هنوز پول‌سازترین محصول کوپرتینویی‌هاست. فهرست پردرآمدترین بخش‌های کسب و کار اپل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ از قرار زیر است:

  • آیفون: ۶۵.۶ میلیارد دلار
  • خدمات: ۱۵.۷۶ میلیارد دلار
  • مک: ۸.۶۸ میلیارد دلار
  • محصولات پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی: ۱۲.۹۷ میلیارد دلار
  • آیپد: ۸.۴۴ میلیارد دلار
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)