خانهاخبار
TSMC احتمالا در سال 2022 برای اینتل تراشه 3 نانومتری می‌سازد

TSMC احتمالا در سال 2022 برای اینتل تراشه 3 نانومتری می‌سازد

طبق جدیدترین گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز، اینتل با TSMC به توافق رسیده تا این شرکت در نیمه دوم 2022 تولید تراشه‌های 3 نانومتری اینتل را برعهده بگیرد.
۱۳۹۹/۱۱/۹

اینتل بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های دنیای کامپیوتر است و از چند وقت پیش با چالش‌هایی در این زمینه روبرو شده و مقصر این اتفاقات را مدیرعامل خود می‌داند. از این رو، آن‌ها چندی قبل مدیرعامل شرکت VMWare، پت گلسینگر، را به این شرکت آوردند تا مسئولیت امور را در دست بگیرد.

حالا نشریه تایوانی دیجی‌تایمز در گزارشی اعلام کرده که اینتل از TSMC خواسته تا برای این شرکت تراشه ۳ نانومتری بسازد. این تراشه‌ها ظاهرا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تولید می‌شوند تا اینتل پس از اپل به دومین مشتری بزرگ تراشه‌های ۳ نانومتری این شرکت بدل گردد.

پیش‌تر اعلام شده بود که اینتل با TSMC و سامسونگ مشغول گفتگو است تا ببیند برای تولید تراشه‌های رده بالای خود چه گزینه‌هایی در اختیار دارد. حالا اگرچه گفته شده که آن‌ها با TSMC به توافق رسیده‌اند، ولی از آن سو مذاکره با سامسونگ همچنان در مراحل ابتدایی قرار دارد.

اینتل همواره یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بازار نیمه‌رساناها بوده، بازاری که مجموع ارزش آن ۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود. ارزش فعلی این شرکت چیزی حدود ۲۳۰ میلیارد دلار است اما آن‌ها در حال از دست دادن جایگاه خود هستند. ورود رقبای جدید و فناوری‌های تازه‌تر شرایط را برای اینتل سخت کرده و اکنون این شرکت به دنبال استراتژی‌های جدیدی برای بازگشت به گردانه رقابت است.

AMD و انویدیا دو رقیب بزرگ اینتل در دنیای پردازنده‌های کامپیوتری به حساب می‌آیند. AMD چند وقت پیش Xiling را به ارزش ۳۵ میلیارد دلار خرید و انویدیا نیز ARM را به ارزش ۴۰ میلیارد دلار به تملک خود درآورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)