خانهاخبار
آی او اس 14.4 با رفع ایرادات امنیتی منتشر شد

آی او اس 14.4 با رفع ایرادات امنیتی منتشر شد

آپدیت جدید پلتفرم iOS برای آيفون‌ها عرضه شد.
۱۳۹۹/۱۱/۹

شب گذشته، نسخه جدید سیستم عامل آیفون‌ها با نام iOS 14.4 در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند اپل قرار گرفت. در این ورژن شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید در کنار رفع ایرادات امنیتی هستیم که در ادامه، به بیان آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بر اساس مدارکی که امروز توسط اپل در بخش پشتیبانی وب سایت مربوطه منتشر شده، سه مشکل امنیتی سیستم عامل آی او اس با این آپدیت جدید برطرف شده و کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی، آیفون خود را آپدیت کنند.

این آسیب پذیری هسته سیستم عامل به برنامه‌های مخرب اجازه می‌دهد تا دسترسی‌های مربوطه را تغییر داده و به این ترتیب، امنیت آیفون‌ها به خطر می‌افتد. اپل اعلام نموده است که در بروزرسانی جدید، این مشکلات به صورت کامل برطرف شده و خیال کاربران از این بابت راحت باشد.

image

 

همچنین یک باگ امنیتی مربوط به WebKitها نیز گزارش شده بود که به هکرها اجازه می‌داد تا به آیفون‌های قدیمی‌تر نفوذ کنند. این مورد نیز در بروزرسانی iOS 14.4 به صورت کامل حل و فصل شده است.

از جمله قابلیت‌های جدید این نسخه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Ultra-Wideband Handoff برای هوم پاد مینی
  • نام گذاری دستگاه‌های مبتنی بر بلوتوث
  • امکان اسکن کردن کدهای QR کوچک‌تر توسط دوربین آیفون‌ها

این آپدیت برای دارندگان آیفون 6S و نسخه‌های بعدتر کاملا ضروری بوده و مسئولین اپل توصیه کرده‌اند که در اولین فرصت، آیفون خود را به آخرین نسخه آپگرید کنید تا ایرادات امنیتی یاد شده به صورت کامل برطرف شده و از طرف دیگر، از امکانات و قابلیت‌های جدید بتوانید استفاده کنید.

اگر شما نیز از جمله دارندگان آيفون‌ها هستید و دستگاه خود را به این نسخه آپگرید کرده‌اید، لطفا تجربیات خود از کار با این نسخه را با ما و دیگر خوانندگان رسانه خبری جی اس ام در میان بگذارید. همچنین اگر نکته جالب دیگری در خصوص افزایش بهره وری سیستم عامل یا بهبود شارژدهی را مشاهده کردید، آن را در قسمت کامنت‌ها عنوان کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)