خانهاخبار
کمکس، سرزمینی برای گجت‌ها

کمکس، سرزمینی برای گجت‌ها

نقشی که گجت‌های هوشمند در زندگی روزمره‌ی ما ایفا می‌کنند، هر روز پررنگ‌تر می‌شود. به نحوی که دیگر نمی‌توانیم وجود آن‌ها را نادیده بگیریم. در یک تعریف مختصر: «گجت‌ها ابزارهای الکترونیکی هوشمندی هستند که در آن‌ها از تکنولوژی روز کمک گرفته شده باشد.
۱۳۹۹/۱۱/۸
image

نقشی که گجت‌های هوشمند در زندگی روزمره‌ی ما ایفا می‌کنند، هر روز پررنگ‌تر می‌شود. به نحوی که دیگر نمی‌توانیم وجود آن‌ها را نادیده بگیریم. در یک تعریف مختصر: «گجت‌ها ابزارهای الکترونیکی هوشمندی هستند که در آن‌ها از تکنولوژی روز کمک گرفته شده باشد؛ و در زمینه‌ی عملکردی خود، زندگی روزمره‌ی ما را آسان‌تر و دل‌چسب‌تر کنند.» کمکس قرار است درباره‌ی همین گجت‌های هوشمند با شما گفتگوی ویژه‌ای داشته باشد.

گجت‌های هوشمند را می‌توان به دو دسته‌ی گجت‌های تخصصی و گجت‌های روزمره تقسیم‌بندی کرد.‌ برخی از این گجت‌های تخصصی در علوم زیستی، پزشکی و مهندسی پزشکی، هوافضا و غیره کاربرد دارند؛ و ما خیلی با آن‌ها برخوردی نداریم. اما دسته‌ی دوم گجت‌های هوشمند، گجت‌های غیرتخصصی هستند. گجت‌هایی که در زندگی روزانه می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهید. در سرزمین گجت‌های هوشمند کمکس قرار است با این دسته از گجت‌های روزانه آشنا شوید.

دنیای امروز دنیای تکنولوژی است. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، کاری نیست که به کمک فناوری ساختارش انجامش تغییر نکرده باشد. از ساده‌ترین کارهای روزانه مانند ورزش کردن گرفته تا حضور در کلاس‌های درس آنلاین، که این روزها بیشتر با آن در ارتباط هستیم. اگر روزی اینترنت قطع باشد یا به‌یک‌باره تمام ابزارهای الکترونیک از کار بیفتد، احتمالاً بخش مهمی از کارهایمان را نمی‌توانیم انجام دهیم. مهم‌ترین دلیل این اتفاق نقش پررنگ ابزارهای هوشمند در زندگی روزمره‌ی ماست.

خودروهای بدون راننده، لامپ‌های هوشمند، بوک ریدرها، کاغذهای الکترونیکی، پروژکتورهای جیبی و غیره ازجمله گجت‌های هوشمندی است که احتمالاً تا چند سال آینده بیشتر درباره‌‌‌ی آن‌ها خواهیم خواند و از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. به همین خاطر بهتر است تا دیر نشده، به استقبال این گجت‌ها برویم و بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

 

انواع گجت‌های هوشمند در سرزمین کمکس

هدف اصلی در سرزمین کمکس آشنایی بیشتر با گجت‌های هوشمند و کاربردشان در زندگی روزمره است. گجت‌های هوشمندی که در کمکس می‌توانید بیشتر درباره‌ی آن‌ها بخوانید، عبارت‌اند از کتاب‌خوان‌ الکترونیک، ویدئو پروژکتورهای قابل‌حمل، قلم‌های دیجیتال، مانیتور طراحی، میکروفون‌های هوشمند و غیره. 

image

هرکدام از این محصولات متناسب با نیاز بخشی از کاربران عرضه شده‌ و توسط آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گجت‌های هوشمند ممکن است در بخشی از فعالیت‌های کاری به کمک ما بیایند. مثل قلم‌ نوری که برای طراحان و گرافیست‌ها یک نعمت بزرگ به حساب می‌آیند؛ و حالت دوم، وقتی است که این گجت‌ها می‌توانند وسیله‌ای برای لذت بردن بیشتر از زندگی روزمره باشند. برای مثال از ویدئو پروژکتورهای قابل‌حمل می‌توانید برای راه‌اندازی یک سینمای خانگی یا انجام بازی‌های کامپیوتری هم کمک بگیرید.

 

کتابخوان الکترونیک؛ یک گجت هوشمند مخصوص کتاب‌خوان‌ها

اگر اهل کتاب خواندن هستید یا برای نوشتن جزوه‌های درسی دنبال یک دفتر یادداشت همیشگی می‌گردید، به جای خرید کتاب‌های کاغذی می‌توانید به سراغ یک کتابخوان الکترونیک بروید. کتابخوان‌های الکترونیک شباهت زیادی به تبلت‌ها دارند، اما تبلت نیستند. در ساخت بوکریدرها از جوهر الکترونیک استفاده می‌شود؛ که برخلاف تبلت و گوشی‌ چشم را آزار نمی‌دهد. به علاوه میزان شارژ دهی بالایی دارد و با هر بار شارژ می‌توانید هفته‌ها از آن استفاده کنید.

image

گجتی برای طراحان و گرافیست‌ها

دومین گجت هوشمندی که می‌خواهیم از آن حرف بزنیم، قلم‌ نوری است. این ابزار در کنار مانیتورهای طراحی نقش مهمی در ساده‌سازی فرایند طراحی و پردازش تصاویر دارد. این قلم‌های هوشمند نسبت به فشار دست حساسیت بالایی دارند و به کمک یک صفحه پد یا مانیتور به کمک طراحان می‌آیند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم تا دو سه سال دیگر ابزارهای هوشمند جزئی از زندگی دنیای مدرن خواهد بود. اما اینکه تصمیم بگیریم از چه گجت‌هایی در زندگی روزانه استفاده کنیم، دست خودمان است. بهتر است بگردیم و گجت‌هایی را پیدا کنیم که نقش مهمی در زندگی ما ایفا کنند. گجت‌هایی که کارهای روزانه‌مان را آسوده‌تر کرده و کمک می‌کنند تا از زندگی لذت بیشتری ببریم. فراموش نکنید: «هدف گجت‌های هوشمند فراهم کردن آسایش بیشتر در زندگی ماست.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)