خانهاخبار
کارمندان گوگل برای تغییر رفتار آلفابت اتحادیه جهانی تشکیل دادند

کارمندان گوگل برای تغییر رفتار آلفابت اتحادیه جهانی تشکیل دادند

کارمندان گوگل در کشورهای مختلف در اتحادیه‌ای جهانی گرد هم آمده‌اند تا گوگل را به پاسخگویی وادار کنند و رفتارهای ظالمانه این شرکت را تغییر دهند.
۱۳۹۹/۱۱/۷

کارمندان گوگل و آلفابت از ۱۳ اتحادیه کارگری در ۱۰ کشور مختلف امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که با تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی می‌خواهند به این شرکت فشار بیاورند تا رفتارهای تلافی‌جویانه علیه کارمندان را متوقف کرده و در مقیاس بزرگ‌تر توجه بیشتری به حقوق بشر و مشکلات اجتماعی داشته باشد.

این ائتلاف بین‌المللی با نام Alpha Global زیر چتر UNI Global Union تشکیل می‌شود که اتحادیه‌ای جهانی با بیش از ۲۰ میلیون عضو در ۱۵۰ کشور دنیاست. آلفا گلوبال شامل کارمندان گوگل و آلفابت در ایالات متحده آمریکا، سوئیس، ایرلند، بریتانیا، ایتالیا، آلمان، دانمارک، فنلاند، سوئد و بلژیک است.

در نخستین بیانیه این ائتلاف آمده است: «کارمندان زیادی به [گوگل] می‌آیند تا جهان را تغییر دهند – تا آن را به جایی دموکراتیک‌تر تبدیل کنند – ولی در واقعیت می‌بینند که گوگل صداها را ساکت می‌کند و جلوی تشکیلات کارگری را می‌گیرد و در عین حال به دنبال تحکیم قدرت انحصارگرایانه خود است.»

بخش پایانی این بیانیه می‌گوید: «آلفابت مدت‌هاست که تعهد خود را به شعار «شرور نباش» کنار گذاشته، ولی ما چنین نکردیم. با کمک یکدیگر می‌توانیم کاری کنیم که آلفابت پاسخگوی رفتارهای خود باشیم. با کمک یکدیگر آلفابت را تغییر خواهیم داد.»

این ائتلاف در پی تشکیل «اتحادیه کارگران آلفابت» تاسیس می‌شود که اتحادیه‌ای کوچک‌تر شامل بیش از ۲۰۰ نیروی آلفابت در آمریکا بود و چند هفته پیش تشکیل شد. تعداد اعضای این اتحادیه خیلی زود از مرز ۷۰۰ نفر گذشت و این خود گواه دیگری بر محبوبیت اتحادیه‌های کارگری بین نیروهای گوگل و سایر شرکت‌های فناوری است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)