خانهاخبار
هزینه‌های مصرفی در دنیای فناوری در سال 2021 به 3.9 تریلیون دلار می‌رسد

هزینه‌های مصرفی در دنیای فناوری در سال 2021 به 3.9 تریلیون دلار می‌رسد

با ورود واکسن ویروس کرونا و بازگشت شرایط اقتصادی جوامع به حالت عادی، پیش‌بینی می‌شود که هزینه صرف‌شده در دنیای IT در سال پیش رو به مرز 4 تریلیون دلار نزدیک شود.
۱۳۹۹/۱۱/۷

شرکت تحقیقاتی گارتنر امروز با انتشار گزارشی به تخمین هزینه‌های احتمالی دنیای IT در سال ۲۰۲۱ پرداخت. این شرکت پیش‌بینی کرد که حوزه IT با رشد ۶.۲ درصدی افت ۳.۲ درصدی سال گذشته را متعادل کند. بازارهای جهانی پارسال به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا با چالش‌های زیادی مواجه شدند.

گارنتر می‌گوید شرکت‌های حوزه IT پارسال مجبور شدند هزینه‌های خود را صرفا برای فعالیت‌های حیاتی‌شان صرف کنند و از خیر سرمایه‌گذاری و صرف هزینه‌های بیشتر در حوزه‌های نوین بگذرند. ولی حالا زمان خوبی است تا دوباره به خلاقیت‌ها بها داده شود و شرکت‌ها با نگاه به آینده به دنبال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بروند.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تمامی بخش‌های حوزه IT در سال ۲۰۲۱ به رشد می‌رسند. تداوم نیاز به دورکاری باعث می‌شود که کاربران همچنان تقاضای بالایی برای نرم‌افزارهای تجاری داشته باشند. نرخ رشد این نرم‌افزارها ۸.۸ درصد پیش‌بینی شده و گارنتر انتظار دارد که میزان تقاضا برای دستگاه‌ها هم ۸ درصد بیشتر شود، چون کارمندان و دانش‌آموزان همچنان باید از داخل خانه کارهای خود را دنبال کنند.

image

این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که مجموع صرف هزینه جهانی در حوزه IT در سال ۲۰۲۱ به ۳.۸ تریلیون دلار برسد. علی‌رغم خوش‌بینی‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، گارنتر هشدار می‌دهد که میزان صرف هزینه‌های جهانی تا انتهای سال ۲۰۲۱ به سطوح سال ۲۰۱۹ نمی‌رسد، هرچند احتمال می‌رود که کشورهای زیادی زودتر به روند عادی برگردند.

پیش‌بینی می‌شود که حرکت به سمت دورکاری و مدل‌های کاری هیبریدی همچنان ادامه پیدا کند، و هزینه‌های جهانی این بخش امسال به رقمی در حدود ۳۳۲ میلیارد دلار برسد. این رقم نشان‌دهنده افزایش ۴.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

معاون تحقیقات گارتنر، جان-دیوید لاولاک، می‌گوید: «کووید-۱۹ نقطه تعادل فناورانه‌ی بسیاری از صنایع را تغییر داده است. در سال ۲۰۲۱ شاهد سطوح بالاتری از دیجیتالی‌شدن فرآیندهای داخلی، زنجیره تامین، تعامل با مشتریان و شرکا، و ارائه خدمات خواهیم بود. این تغییرات به حوزه IT اجازه می‌دهد تا از حالت پشتیبان تجارت خارج و خود به یک تجارت تبدیل شود. بزرگ‌ترین تغییر امسال نه به میزان تجاری‌سازی IT بلکه به نحوه تجاری‌سازی آن مربوط خواهد شد.»

گارتنر می‌گوید حوزه اینترنت رفتارها (IoB) شامل فناوری‌های تشخیص چهره و تحلیل رویدادهای رفتاری، رایانش مبتنی بر حریم خصوصی، سیستم‌های توزیع ابری و تجارت‌های «همه‌جایی» از جمله مهم‌ترین بخش‌های صنعت IT در سال پیش رو هستند. به‌علاوه، امسال شرکت‌ها توجه بیشتری به امنیت سایبری، راهکارهای تجارت هوشمند و مهندسی هوش مصنوعی خواهند داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)