خانهاخبار
مدیاتک در نیمه نخست 2021 دو تراشه میان‌رده جدید 5G معرفی می‌کند

مدیاتک در نیمه نخست 2021 دو تراشه میان‌رده جدید 5G معرفی می‌کند

به دنبال معرفی تراشه‌های پرچمدار مدیاتک، حالا نوبت دسته‌بندی محصولات میان‌رده است تا میزبان دو تراشه قدرتمند 5G باشند.
۱۳۹۹/۱۱/۷

کمتر از یک هفته از رونمایی دو چیپست دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ می‌گذرد، اما برنامه‌های مدیاتک برای نیمه نخست ۲۰۲۱ تمام نشده است. شایعات می‌گویند این شرکت در تدارک رونمایی از دو تراشه 5G دیگر است که البته قدرت کمتری نسبت به دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ خواهند داشت.

به گزارش دیجی‌تایمز، منابع آگاه می‌گویند نسخه‌های جدید تراشه‌های سری دیمنسیتی ۸۰۰ و ۷۰۰ در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ از راه می‌رسند. اولین تراشه نسخه جدید دیمنسیتی ۷۰۰ خواهد بود که احتمالا در اوایل فصل دوم ۲۰۲۱ به بازار می‌آید. تراشه دوم که از سری دیمنسیتی ۸۰۰ است احتمالا در حوالی زمانی کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. البته این رویداد امسال نه در سه‌ماهه اول سال بلکه در سه‌ماهه دوم و اواخر ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، تراشه‌های جدید دیمنسیتی برای گوشی‌های بالارده و میان‌رده 5G عرضه می‌شوند. نکته بعدی در خصوص این چیپست‌ها ادامه پشتیبانی از 5G زیر ۶ گیگاهرتز، قابلیت‌های پیشرفته در زمینه پخش فایل‌های چندرسانه‌ای و قدرت گیمینگ بالاتر است.

شبکه 5G زیر ۶ گیگاهرتز اگرچه از 4G سریع‌تر است ولی سرعت آن به پای شبکه 5G موج میلی‌متری نمی‌رسد. منتها چون این شبکه می‌تواند از موانع عبور کند و دامنه جغرافیایی گسترده‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد، اپراتورها آن را بیشتر دوست دارند. به‌علاوه، پیاده‌سازی این شبکه نسبت به موج میلی‌متری بسیار آسان‌تر انجام می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)