خانهاخبار
اسپیس ایکس رکورد جدیدی را در حمل بیشترین تعداد ماهواره در یک پرتاب به ثبت رساند

اسپیس ایکس رکورد جدیدی را در حمل بیشترین تعداد ماهواره در یک پرتاب به ثبت رساند

شرکت اسپیس ایکس شب گذشته با حمل 143 ماهواره در یک پرتاب توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند. این ماموریت اولین پرتاب اشتراکی آن‌ها به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۱۱/۶

اسپیس ایکس روز گذشته رکورد حمل بیشترین ماهواره در یک عملیات پروازی را در ماموریت Transporter-1 جابه‌جا کرد. این پرتاب اولین نمونه از ماموریت‌های اشتراکی راکت‌های اسپیس ایکس بود که در آن ظرفیت باری موشک این شرکت میان چند مشتری تقسیم شد تا هزینه‌ها کمتر شود.

پرتاب امروز حامل ۱۴۳ ماهواره بود که ۱۳۳ تای آن‌ها به شرکت‌های دیگر و ۱۰ تا به پروژه استارلینک اسپیس ایکس تعلق داشت. استارلینک حالا بیش از ۱۰۰۰ ماهواره در مدار دارد و می‌خواهد شبکه ارتباطات خود را گسترده‌تر کند.

از جمله مشتریان پرتاب امروز اسپیس ایکس می‌توانیم به شرکت Planet Labs با ۴۸ ماهواره تصویربرداری SuperDove Earth؛ و شرکت Kepler با ۸ ماهواره ارتباطی اشاره کنیم. موشک‌های اشتراکی اسپیس ایکس حالا بستری را فراهم می‌کنند تا شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک‌تر بتوانند ابزارهای مورد نیاز خود را به مدار بفرستند و با هزینه کمتری این تجهیزات را در محل مربوطه قرار دهند.

پرتاب اخیر اسپیس ایکس اولین پرتابی بود که ماهواره‌های استارلینک را به مدار قطبی برد. حضور در مدار قطبی یکی از بخش‌های کلیدی طرح توسعه شبکه ارتباطی اسپیس ایکس است. در این ماموریت بوستر مرحله اول راکت فالکون ۹ برای پنجمین بار با موفقیت به زمین بازگشت، و نصفه‌های سپر محافظ بخش محموله از اقیانوس اطلس به انبارهای اسپیس ایکس برگردانده شد تا پس از تعمیر دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)