خانهاخبار
ساعت هوشمند بعدی سامسونگ به قابلیتی جدید مجهز می‌شود

ساعت هوشمند بعدی سامسونگ به قابلیتی جدید مجهز می‌شود

یکی از امکانات مهم در حوزه سلامت، به محصول بعدی سامسونگ اضافه می‌شود.
۱۳۹۹/۱۱/۶

پس از معرفی خانواده گلکسی اس 21، حالا نوبت به شایعات پیرامون ساعت هوشمند بعدی سامسونگ رسیده است. طبق اعلام وب سایت خبری کره‌ای ET News، به نظر می‌رسد که مهندسان سامسونگ در حال کار روی قابلیت تشخیص دیابت هستند تا این ویژگی را به گلکسی واچ 4 یا گلکسی واچ اکتیو 3 اضافه نمایند.

این قابلیت کمک می‌‌کند تا افراد مبتلا به دیابت، قند خون خود را به آسان ترین شکل ممکن کنترل کنند. این امکان از طریق سنسورهای اپتیکال فراهم خواهد شد و به این ترتیب، خون شخص دارنده این ساعت هوشمند به طور دقیق کنترل می‌شود. ساز و کار این قابلیت، دقیقا مانند حالت پایش سطح اکسیژن خون است که در حال حاضر، توسط برخی محصولات مانند گلکسی واچ 3 پشتیبانی می‌شود.

سامسونگ مدت هاست که به دنبال روشی می‌گردد تا بدون نیاز به وسایل جانبی، بتوان میزان قند خون را کنترل کرد. سال گذشته، آن‌ها به کمک روشی با نام Raman Spectroscopy موفق شدند تا چنین امری را ممکن کنند. در این پروسه، اشعه‌های لیزری از روی پوست به سمت داخل نفوذ کرده و خون افراد را مورد بررسی قرار می‌دهند. به گزارش مسئولان سامسونگ، این پروسه دقیق ترین روش برای اندازه گیری میزان قند خون، فارغ از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی است.

image

 

چنین سیستم ثبت شده‌ای، به تازگی در همایش جهانی CES 2021 روی پروتوتایپ یک ساعت هوشمند به نمایش گذاشته شد. اسمارت واچ یاد شده که توسط یک استارتاپ ژاپنی با نام Quantum Operations ساخته شده بود، قادر است تا طی مدت 20 ثانیه، میزان قند خون اشخاص را اعلام کند.

مطمئنا زمانی که چنین قابلیتی به ساعت هوشمند سامسونگ اضافه شود، شاهد افزایش سایز آن‌ها نیز خواهیم بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از موسسه تحقیقاتی CDC، از هر 10 شهروند آمریکایی، یک نفر به دیابت و از هر سه نفر، یک نفر به پیش دیابت مبتلا است.

منبع خبری ET News معتقد است که سامسونگ در رویداد آنپکد آینده خود، از سه ساعت هوشمند رونمایی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست آیا تمام مدل‌های یاد شده به قابلیت تشخیص دیابت مجهز هستند، یا تنها مدل پیشرفته که ادامه دهنده مسیر موفق گلکسی واچ 3 است، از این ویژگی برخوردار است. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این برند کره‌ای، چه سرنوشتی برای اسمارت واچ‌های جدید خود رقم می‌زند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)