خانهاخبار
گرافیک‌های AMD زودتر از انتظار وارد تراشه‌های اگزینوس می‌شوند

گرافیک‌های AMD زودتر از انتظار وارد تراشه‌های اگزینوس می‌شوند

بر اساس گزارش جدید افشاگر معروف اخبار سامسونگ، ظاهرا زودتر از آن‌چه که قبلا انتظار داشتیم می‌توانیم شاهد استفاده از گرافیک‌های AMD در تراشه‌های اگزینوس باشیم.
۱۳۹۹/۱۱/۶

سامسونگ چند هفته پیش اعلام کرد که در آینده پردازنده‌های اگزینوس خود را به گرافیک‌های AMD مجهز می‌کند. مطابق شایعات اولیه انتظار می‌رفت که اولین نمونه‌های این پردازنده‌ها را در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ و در سری گلکسی اس ۲۲ ببینیم. ولی حالا شایعه شده که پردازنده‌های اگزینوس زودتر به سراغ گرافیک‌های AMD می‌روند.

سامسونگ و AMD اولین بار در سال ۲۰۱۹ از همکاری استراتژیک خود خبر دادند. حالا افشاگر معروف، آیس یونیورس اعلام کرده که سامسونگ در سه‌ماهه دوم یا سوم ۲۰۲۱ اولین تراشه مجهز به گرافیک AMD را معرفی می‌کند. بنابراین احتمالا می‌توانیم این پردازنده را در گلکسی زد فولد ۳ ببینیم. او همچنین می‌گوید که تراشه‌های بعدی از سری اگزینوس ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰ هم به این پردازنده‌های گرافیکی مجهز می‌شوند. البته به گفته آیس یونیورس، زمان‌بندی عرضه تراشه‌های اگزینوس در آینده ممکن است تغییر کند.

پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ پیش‌تر به خاطر بهینه نبودن در مصرف انرژی و مدیریت گرما مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. این غول کره‌ای از چندی قبل توسعه هسته‌های اختصاصی CPU خود را متوقف کرد و در عوض به سراغ استفاده از هسته‌های کورتکس X1 و کورتکس A78 رفت. سامسونگ حالا برای تقویت توان گرافیکی پردازنده‌های خود می‌تواند از گرافیک‌های AMD استفاده کند.

آخرین تراشه این شرکت با نام اگزینوس ۲۱۰۰ ظاهرا از نظر CPU، هوش مصنوعی و پردازش تصویر قدرتی در حد و اندازه اسنپدراگون ۸۸۸ دارد. با این حال، گرافیک آن در موقعیتی بین اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و اسنپدراگون ۸۸۸ قرار می‌گیرد. سامسونگ سعی دارد تراشه‌های خود را به سایر موبایل‌سازان جهانی هم بفروشد. در حال حاضر، ویوو از اگزینوس ۱۰۸۰ بر روی موبایل X50 و X50 پرو استفاده می‌کند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)